Recensie: Awkward (serie)

Awkward laat de wereld zien van de 15-jarige Jenna Hamilton, gespeeld door Ashley Rickards (bekend van One Tree Hill). De comedyserie gaat over het overleven op de middelbare school en alle obstakels die daar bij horen.
Jenna is een onopvallend meisje, dat er graag bij wil horen. Ze is verliefd op Matty, de hunk van de school. Nadat ze een keer samen in bed belanden, wil hij niets meer van haar weten. Als ze daarna in de badkamer uitglijdt en er een pot aspirinepillen de lucht in vliegt, denk iedereen dat ze zelfmoord wilde plegen. Ze wordt op slag bekend op school en in een persoonlijk blog vertelt ze over haar dagelijkse drama’s.

 
Afbeelding


Toen ik de reclame van Awkward op tv had gezien, was ik meteen enthousiast. Natuurlijk, de high school setting is niet origineel, maar meestal wel erg vermakelijk. De serie draait om Jenna. Ze is een nobody, totdat het erop lijkt dat ze zelfmoord heeft gepleegd. Op een dag krijgt ze een brief met allemaal gemene dingen erop, zoals ‘Je kan beter verdwijnen, niemand die het zal merken.’ Op haar blog houdt Jenna haar sociale status bij. Ze probeert sommige dingen van de brief als positief op te vatten en er iets mee te doen. Tijdens het verhaal worden er verschillende personages als verachte gezien van het schrijven van de brief. Jenna komt erachter dat haar grootste vijand op school ook onzekerheden en problemen heeft. En dan zijn er ook nog Jake en Matty. Matty, de jongen waarmee ze in bed belandde en daarna niets meer van haar moest hebben, en Jake, de jongen met de populaire vriendin, die Jenna eigenlijk wel ziet zitten. De serie eindigt met een wending die ik totaal niet had verwacht en die ik natuurlijk niet ga verklappen. Ik hoop dat er een tweede seizoen van de serie komt, ook omdat het eindigde met een enorme cliffhanger en ik erg benieuwd ben hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen. Alle afleveringen van seizoen 1 zijn terug te kijken op

http://www.mtv.nl

Ga jij na deze recensie Awkward kijken? Of heb je de serie zelf ook gekeken? Laat het ons weten!

Mijn beoordeling: 5/5 sterren.

5 thoughts on “Recensie: Awkward (serie)

  1. Pingback: Onze favorieten van 2012 | De Lady LibraryDe Lady Library

Plaats een reactie