Onze favorieten van 2012

bron: weheartit

Het jaar 2012 is bijna afgelopen. De afgelopen dagen vind je steeds meer ‘favorieten van het jaar’ en andere overzichten op andere boekenblogs en ook wij willen niet achterblijven. Ondanks dat De Lady Library nog niet eens één jaar bestaat, hebben wij een onze favorieten op een rijtje gezet!

ladyAnnemiek:

Mmm, het beste boek hè? Ik denk dat dat toch Drift van Becca Fitzpatrick is! Waarom? Ik weet het niet precies, het is gewoon zo’n geweldig boek wat mij nog lang in zijn greep heeft gehouden. Hier kan je nog een keer precies nalezen wat ik van Drift vond. En de beste film? Defenitly Warrior! Ik heb hem laatst weer gekeken en wéér zat ik met tranen in m’n ogen. En dat terwijl het een vechtfilm is? :O Hoe dan? Gewoon, door het aangrijpende verhaal en de heftige scène’s. Echt een geweldige film!

ladyImke:

Het beste boek dat ik dit jaar heb gelezen is denk ik Between van Jessica Warman. Dit jaar heb ik jammer genoeg niet ontzettend veel boeken voor mijn ‘plezier’ kunnen lezen vanwege school, maar dit boek vond ik het leukste boek van dit jaar. En de leukste film, die heb ik eigenlijk niet. Klinkt misschien raar, maar ik weet niet precies meer wat ik allemaal heb gekeken. Dan wordt het
ook een beetje moeilijk kiezen.

 ladyEnya:

Een boek dat veel indruk op mij heeft gemaakt dit jaar is The Perks of Being a Wallflower van Stephen Chbosky. Het boek is zó mooi en ook af en toe grappig en wat het vooral bijzonder maakt is dat er voor iedereen wel iets herkenbaars in zit. De verfilming van dit boek is pas uitgekomen en ook die heeft veel indruk op mij gemaakt. Wat bijzonder is aan die verfilming is dat de auteur van het boek, Stephen Chbosky, het heeft geregisseerd. Een andere film die veel indruk op mij heeft gemaakt is Brave. De animatie van Pixar was weer nog beter dan de vorige film. Pixar had ook nog nooit een film gemaakt over een prinses en ik vind het erg leuk dat deze film zich afspeelde in het mooie landschap van Schotland.

ladyNina:

Terwijl ik door mijn geplaatste recensies scrolde, zag ik wel heel veel boekenrecensies. Ik lees nou eenmaal liever een goed boek dan een film. Daarom heb ik ook meerdere favorieten dit jaar, om te beginnen met Sevenster van Alexandra Penrhyn Lowe. Dit fantastische boek heeft zelfs de Crimezone YA-thriller Award 2012 gewonnen! In 2013 komt het vervolg en dat boek komt zeker op mijn ‘nog te lezen’ lijst.
Mijn twee andere favorieten zijn Crash en Status O.K., beide van Mariëtte Middelbeek. Ik denk dat het ondertussen wel bekend is dat ik echt een fan ben van haar boeken, dus deze twee kunnen niet ontbreken.
Veel goede films heb ik niet gezien afgelopen jaar. Wel was ik enthousiast over The Vow, die ik een half jaar geleden heb gekeken. Bovendien was ik ook wel onder de indruk van Breaking Dawn Part 2.

Meest bezochte artikelen van het afgelopen jaar:

  1. Recensie De Hongerspelen (bijna 3000 keer!)
  2. De Beste Lachfilms
  3. Mooiste Covers
  4. Recensie Pretty Little Liars Deel 1 en 2
  5. Recensie Awkward

Wat was jouw favoriet van 2012?

3 thoughts on “Onze favorieten van 2012

  1. Leuke boeken allemaal, van de films heb ik alleen maar Brave gezien en die vond ik ook heel leuk. Ik kan echt geen favoriet kiezen, ik heb te veel goede boeken gelezen in 2012 🙂

Geef een reactie

