Recensie: Inception

You’re waiting for a train, a train that will take you far away. You know where you hope this train will take you, but you don’t know for sure. But it doesn’t matter. How can it not matter to you where that train will take you? Because we’ll be together.


Dom Cobb is een ervaren dief, de beste in zijn vakgebied. Dat vakgebied houdt in dat hij geheimen steelt uit het onderbewuste van z’n slachtoffers, terwijl zij zich in de droomstaat bevinden, wanneer de geest het kwetsbaarst is. Dit maakt Cobb een gewilde speler op het vlak van bedrijfsspionage en tegelijkertijd een internationale vluchteling. Nu krijgt hij echter de kans om alles goed te maken: een laatste opdracht kan hem zijn leven teruggeven zoals het vroeger was, maar daarvoor moet hij het onmogelijke doen: in plaats van de diefstal van een idee, moeten Cobb en zijn team een idee planten in iemands geest: inception. Dit is echter nog moeilijker dan op het eerste gezicht lijkt, want ze worden gedwarsboomd door een tegenstander die op elke mogelijke zet van Cobb en zijn team anticipeert.

Zelfs nadat ik deze film vorige week voor de 10e keer heb gezien, blijft hij me hypnotiseren en ben ik nog een dag van slag door deze overweldigende film. De verhaallijnen zijn erg spannend en interessant en de acteurs spelen heel erg goed. Vanaf de beginscène tot het eind is deze film een bom actie en het wordt nooit saai. De film is weliswaar een tikkeltje ingewikkeld, ik snapte het hele verhaal pas na de 3e keer dat ik hem zag, maar dat maakt deze film niet minder awesome. Nog een gunstige bijkomstigheid is dat je 2 uur lang kan genieten van de ijsblauwe ogen van Leonardo DiCaprio en de sexy blikken van Joseph Gordon-Levitt. Verder is de muziek in deze film heel erg goed. De muziek trekt je diep de film in en maakt de scènes net nog iets spannender en dramatischer. De muziek is gecomponeerd door Hans Zimmer. Ik heb de soundtrack al gedownload, het is namelijk ook heerlijk rustgevende muziek voor onder het leren of huiswerk maken.
Kortom: een geweldige film met een geweldig fascinerend verhaal. Elke keer als deze film afgelopen is heb ik het gevoel dat ik de hele wereld aankan.
Mijn beoordeling: 5/5 sterren.

Heb jij deze film ook gezien? Vertel ons wat je er van vond in de comments.

2 thoughts on “Recensie: Inception

  1. Pingback: Column: ‘Het gevoel’ « De Lady Library

  2. Pingback: Column: ‘Het gevoel’

Plaats een reactie