Mooiste covers

Eigenlijk mag je een boek niet beoordelen op zijn cover, het gaat immers om het verhaal zelf. Covers kunnen heel erg verschillend zijn. Vaak staan er foto’s op, maar soms ook tekeningen of iets abstracts. Over de cover van een boek moet goed nagedacht worden.

Vandaag gaat het niet om het verhaal, maar alleen om de cover. Lees verder om te weten te komen welke covers wij mooi vinden!

ladyAnnemiek:

Ik heb, alweer, lang nagedacht over de mooiste boek-cover ooit. Ik had niet gelijk een boek die in m’n hoofd opsprong. Maar toch vind ik de cover van Breaking Dawn van Stephanie Meyer het mooiste. Ik vind alle Twilight-covers erg mooi, mede omdat ze allemaal een betekenis hebben. Op de cover van Breaking Dawn staat een kleine pion op de achtergrond en een grote koningin op de voorgrond. Het geeft aan hoe Bella gegroeit is, van een kleine nietszeggende pion naar een mooie koningin. Het klinkt misschien suf, maar ik vind dit echt een mooie betekenis en zelf ben ik ook van plan heel veel te bereiken in mijn leven. Het is dus echt een soort voorbeeld voor mij!

ladyMarlinde:

De cover vertelt al genoeg over het verhaal, maar het maakt het verhaal op de een of andere manier ook mysterieus. Bovendien vind ik de locatie en de houding van het model daar gewoon super mooi.

ladyImke:

Voor mijn mooiste cover heb ik gekozen voor Love Street 13 van Maureen Johnson. Ik vind het altijd leuk als er een echt persoon op de voorkant staat. Deze cover heeft ook nog leuke kleurtjes en ziet er vrolijk uit. Daarom het ik gekozen voor de cover van Love Street 13.

ladyLuna en ladyAnna:

Ik denk dat ik voor de kaft van de Hongerspelen ga. Omdat de spotgaaienspeld op de voorkant het symbool is van de hoofdpersoon. De spotgaai is een heel belangrijk onderwerp in de trilogie, vooral in het derde deel.

ladyNina:

Ik heb gekozen voor het boek Brainwash van Carry Slee, wat pas verschenen is. Een boek met een foto op de cover maakt mij altijd erg nieuwsgierig. Ogen kunnen namelijk een heel verhaal vertellen. De kleurencombinatie vind ik ook erg mooi, de blauwe ogen met blauwe letters. Dit boek roept om gelezen te worden!

Naar welke cover kan jij uren blijven kijken? En was het verhaal ook zo mooi? Laat het ons weten!

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Mooiste covers

  1. Leuk om te zien wat anderen mooie covers vinden! Ik heb niet echt 1 cover die ik het mooist vind, maar bij mij is het zo dat ik het liefst mooie tekeningen op een cover zie. Vooral bij Chicklits vind ik dat de covers met tekening heel mooi kunnen zijn. Af en toe vind ik een foto ook wel mooi, maar soms ook vreselijk.
    En ja ik geef toe: Sometimes I judge a book by its cover. 😉

  2. Pingback: Onze favorieten van 2012 | De Lady LibraryDe Lady Library

Plaats een reactie