Review: It’s Complicated

Tien jaar na hun scheiding staan Jane (Maryl Streep) en Jake (Alec Baldwin) op vriendschappelijke voet met elkaar en treffen ze elkaar regelmatig. Ze hebben immers samen drie kinderen en dan is er ook wel eens iets te vieren, zoals hun zoon die is afgestudeerd en voor wie een feestje wordt georganiseerd. Jane is single, maar vindt veel voldoening in haar goedlopende restaurant, en Jake is gevallen voor een veel jongere echtgenote (Lake Bell) die nogal veeleisend is en een kinderwens heeft. De kinderen van Jake en Jane zijn volwassenen geworden, die onbevangen en vrolijk in het leven staan. Kortom, iedereen gaat zijn gang en er lijkt allemaal niets aan de hand.

De avond dat deze film op de televisie zou komen, riep mijn moeder meteen enthousiast: “Deze film moet je zien, Anna! Hij is geweldig,” en gelijk had ze. Ik ging er eens lekker voor zitten en heb de film zonder op of om te kijken gevolgd.
Het verhaal gaat over Jane, die tien jaar gescheiden is van haar ex-man Jake. Op het feestje van hun afgestudeerde zoon treffen Jane en Jake elkaar weer. Ze gaan een gesprek aan en ontdekken dat ze het toch nog steeds goed met elkaar kunnen vinden. Niet veel later blijkt dat ze hetzelfde hotel hebben geboekt. Ze belanden samen op de kamer van Jane en zo ontstaat er een verhouding.
Maar Jake is niet de enige die nog gevoelens voor Jane heeft. Ook Adam, de architect die Jane’s keuken heeft ontworpen, ziet haar wel zitten. Adem komt ook net uit een scheiding en ziet in Jane wel een potentiële nieuwe liefde. Al snel komt hij er echter achter dat Jane nog niet over haar ex heen is. Zelf zegt ze: “It’s complicated”.
Deze film valt onder het genre Romcom, daar hoort het ook wel thuis. Het is een problemen film zoals we er daar wel meer van kennen. Ik vind het echter zeker een aanrader op deze film te gaan kijken. Het verhaal is makkelijk te volgen en zeker leuk om op een zaterdag avond met vriendinnen of je moeder te kijken. Er zit leuke humor in en natuurlijk de (gehele film aanwezige) romantiek. Als je zin hebt in een avondje chips eten op de bank, is deze film daar een goede kandidaat voor!

Ik geef deze film 4/5 sterren.

Heb jij deze film ook gezien en vond je hem ook zo leuk? Of zou je hem liever achterin je kast leggen? Laat het weten!