De Tijdschriftenmand

Niet alleen boeken, maar ook tijdschriften zijn erg leuk om te lezen! Zo zijn er mensen al jáááren lid van de Donald Duck en zijn anderen nog maar pas lid van een ander blad. Zeker met dit mooie weer is het lekker om met een tijdschriftje buiten in het zonnetje te zitten. Lees verder om te weten te komen welke tijdschriften wij graag lezen en welke bladen we vroeger niet konden missen!

 ladyNina: Stapels Tina’s liggen er boven op zolder, tientallen keren doorgebladerd en alle puzzels zijn gemaakt. Ja, de Tina was vroeger mijn lievelingstijdschrift en ik heb er een tijdje een abonnement op gehad. Maar na een tijdje werd ik een beetje te oud voor dit tijdschrift en had ik heb binnen een uur uitgelezen – van voor naar achter en weer terug. Sindsdien heb ik heel kort de Hoe Overleef Ik gelezen, maar dat was toch ook niet hét tijdschrift voor mij. Daarna heb ik een jaarabonnement gehad op de Cosmogirl, een erg leuk tijdschrift, maar tegen het einde van mijn abo merkte ik dat ik de verhalen erin niet meer zo leuk vond. Nu lees ik al een tijdje de Cosmopolitan, dat inmiddels al 30 jaar bestaat en over de hele wereld bekend is. Dit tijdschrift is voor vrouwen van 18 t/m 35 bedoeld, maar ik kan het allemaal goed volgen en vind het ook leuker dan de ‘tienertijdschriften’. Het laatste nummer was zelfs 300 pagina’s dik en dat heb je niet zomaar uit. Er staat natuurlijk ook veel reclame in, maar daarnaast zijn er veel goede en lange verhalen te lezen.

ladyAnnemiek: Ik heb vroeger ook een tijdje een abonnement gehad op de Tina, maar na een half jaar vond ik hem eigenlijk niet leuk meer. Ik las wel áltijd de Donald Duck, echt geweldig. Ik vond het jammer toen hij stopte ook al was ik toen al 14. Daarna kocht ik af en toe de Hitkrant, ik was een tijdje helemaal verslaafd aan alles wat maar met beroemdheden te maken had, dus ik vond de Hitkrant wel interresant. Dat stopte ook en nu koop ik heel soms een Cosmogirl, als ik het geld er voor over heb en ik echt niets anders te lezen/te doen heb. Ik lees dus niet erg veel tijdschriften hoewel ik na het lezen van Nina’s stukje misschien wel een keer de Cosmopolitan ga kopen.

ladyLuna: Heel lang geleden was het eerste tijdschrift dat ik las Meiden Magazine, wat ik heel erg leuk vond, maar na een tijdje raakte ik daarop uitgekeken omdat het maar om de maand kwam en het opeens niet meer geleverd werd in mijn krantenwinkel. Ik heb ooit als cadeau eens een abonnement gekregen voor een tijdschrift, en ik had Fancy gekozen. Dat vond ik wel leuk, maar ik was nog best jong dus was ik er ook niet helemaal wild van. Daarna heb ik zeker drie jaar (als het niet meer is) de Joepie gelezen. Dit is dus een Belgisch tijdschrift maar ik denk dat je het ook in Nederland kan krijgen. Elke woensdag moest ik een nieuwe Joepie hebben. Ik vond het een helemaal geweldig tijdschrift, en was er echt verslaafd aan, net als al mijn leeftijdsgenoten. Maar nu besef ik dat het echt een belachelijk en banaal tijdschrift is, dat alleen maar leugens verkoopt. Maar het is wel leuk om het nu af en toe eens terug te lezen. Nu lees ik helemaal geen tijdschriften meer, en kan ik mijn tijd besteden aan nuttigere dingen.

ladyImke: Ik denk dat ik sinds ik vier was (of iets ouder) een abonnement heb gehad op de TamTam van het WNF. Daar heb ik het heel lang mee volgehouden tot ik het op een moment niet leuk meer vond. Ook was ik vroeger helemaal fan van W.I.T.C.H. Het tijdschrift had ik altijd binnen een avond uit en ik kon nooit wachten tot de volgende uitgave in de winkel lag. Deze serie heb ik nog steeds in mijn boekenkast staan. Ik vond het erg jammer dat ze ermee stopten, omdat de verkoopcijfers niet goed genoeg waren. Zoals bijna iedereen las en lees ik soms nog een Donald Duck of een Katrien. Deze strips blijven gewoon leuk om te lezen. Een ander tijdschrift dat ik ook erg leuk vind om te lezen is de NGamer. Dit gaat over, zoals de titel al zegt, over games. En dan met name over games voor de Wii en DS. Thuis hebben we ook nog een abonnement op de National Geographic Junior, al gaan we dat abonnement eerdaags ook opzeggen omdat de interesse ervoor er niet echt meer is. Op dit moment lees ik bijna geen tijdschriften, gewoon om de simpele reden dat ik er erg weinig tijd voor heb.

ladyMarlinde: Lang, lang geleden.. Nee, oké, iets van dertien jaar geleden heeft mijn familie een abonnement genomen op de Donald Duck. Voordat ik geboren was dus. Ik las het blad elke week trouw (Lees: ik stuiterde het huis door tot dat de bezorger kwam om vervolgens naar de brievenbus te rennen) terwijl mijn oudste broer en zus het helemaal niet meer lazen en mijn jongere zus het nog af en toe. Voor mij was de Donald Duck hét magazine. Maar op een gegeven moment begon ik steeds meer de strips te herkennen en kon ik de eindes al heel vroeg voorspellen. En sorry voor de dramaliefhebbers onder ons, maar we hebben niet met bloed, zweet en tranen het abonnement opgezegd. Meer van ‘Oké, mag de Donald Duck opgezegd worden?’ en dan ‘Oh, is goed hoor!’ Mis je ons eigenlijk, Donaldje? (: Nu hebben we geen vast abonnement, mede doordat mijn zus en ik het niet eens kunnen worden. Zelf koop ik geregeld de HITKRANT! maar om daar op een abonnement te nemen.. Voor de mensen die HITKRANT! (wat is er eigenlijk mis met gewoon ‘Hitkrant’?) niet kennen: het staat vol met posters van mensen die je niet aan je muur wil hangen, horoscopen en eigenlijk heel veel onzin. Maar voor de rest is het best een leuk blad. En oh ja, de TamTam… Ik ben automatisch overgestapt op de versie voor twaalf jaar en ouder geloof ik, maar TamTam kan je tenminste een tijdschrift noemen.. Het heeft me een tijdje geamuseerd, maar eigenlijk ben ik daar alleen nog maar lid van voor het goede doel.

ladyTara: Op de basisschool kregen wij elk jaar een boekje waarbij je uit abonnementen voor jou leeftijd kon kiezen. Hierdoor las ik in groep 1/2 de Bobo. Toen ik naar groep 3 ging kon dat niet meer, het was te kinderachtig. Ik weet niet meer welk tijdschrift ik toen las en van groep 5/6 weet ik het ook niet meer. In groep 7 kreeg ik de National Geographic Junior die ik na groep 8 nog altijd trouw lees. Ook heb ik samen met mijn zus een abonnement op de Donald Duck. Vroeger kon ik niet wachten tot hij op de deurmat lag en was het altijd vechten met mijn zus wie hem het eerst mocht lezen. Nu lees ik hem nog altijd van voor naar achter uit, maar niet altijd het moment dat hij op de mat ligt. Een derde tijdschrift dat ik wel eens lees is de Girlz! Als ik tijd heb (en geld) en ik kom langs de Ako op het station, dan koop ik hem en is hij altijd snel uit in de tram, bus of trein.

1 thoughts on “De Tijdschriftenmand

  1. Pingback: De Lady Library bestaat 2 maanden! « deladylibrary

Plaats een reactie