Mega recensie: Back to School! – Jen Minkman

Vera heeft het als lerares Engels op de middelbare school al zwaar genoeg zonder vervelende leerlingen. Helaas blijft niets haar bespaard: als Morten aan het begin van het schooljaar haar klaslokaal binnenstapt, weet Vera meteen dat hij voor grote problemen gaat zorgen. Hij is nieuw op school, hij is sexy, en hij flirt met haar. En dan is er ook nog die XTC-zaak waar leerlingen van de school bij betrokken zijn. Kan ze het hoofd koel houden..?
De grootste hunk van de klas wil haar versieren… en ze is zijn docent!

Zo’n twee maanden geleden kregen we onze eerste echte aanvraag via de mail. Omdat we het zo leuk vonden, hebben we alle zes het boek gelezen en daarom een mega recensie gemaakt. Back to School! van Jen Minkman ligt vandaag in de winkels en lees hier waarom je het boek zeker moet kopen…

ladyAnnemiek: Wat een ontzettend leuk boek is dit, zeg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin van het verhaal, niet echt larisch enthousiast was. Ik vond het een beetje onrealistisch geschreven allemaal, de dialogen voelden niet ‘echt’ aan. Waarschijnlijk komt dit omdat dit Minkmans eerste boek is en ze nog een beetje in moest komen.
Maar toen ik eenmaal door het begin heen was, vond ik het een geweldig boek. Ik heb het, toen ik er eenmaal doorheen was, in één dag uitgelezen. Ik kon me helemaal inleven in het verhaal en de schrijfwijze werd ook veel beter. Het verhaal is erg leuk opgezet, niet te ingewikkeld en bovendien zit er, het allerbelangrijkst bij een chicklit, een hoop romantiek in.

ladyImke: In het begin moest ik in het boek komen, maar nadat dat was gebeurt kon ik niet meer stoppen met lezen! Ik bleef geïnteresseerd en wilde graag weten hoe het allemaal ging aflopen. Het boek is lekker vlot geschreven zonder dat je er al te veel bij hoeft na te denken. Dat is iets wat ik zelf altijd erg fijn vind. Ook de verhaallijn vond ik erg leuk. Niet alleen was er veel romantiek in het boek, ook waren er serieuzere zaken. Back to school vond ik al met al een zeer geslaagd boek en ik zal het zeker aanraden!

ladyNina: Heel erg nieuwsgierig begon ik aan het debuut van Jen Minkman: Back to School! In het begin wist ik niet precies wat ik kon verwachten, een lerares die verliefd wordt op haar leerling? Maar al snel werd ik helemaal meegesleurd in het spannende verhaal, want als je eenmaal begint kun je niet meer stoppen. Het verhaal is heel erg romantisch, je hoeft er niet al te veel bij na te denken maar maakt je wel heel erg nieuwsgierig! Kortom: een heerlijk boek wat je niet mag missen.

ladyAnna: Toen ik begon te lezen in dit boek, leek het me een beetje zo’n typische chicklit. Maar naar mate ik verder las, werd het toch een best leuk verhaal en uiteindelijk kon ik het boek niet eens meer opzij leggen en heb ik het in één keer uitgelezen. Tot 2 uur ’s nachts heb ik doorgelezen. En als ik dat doe, dan moet het wel een goed boek zijn. De manier waarop het is geschreven laat je elke keer toch nog een bladzijde omslaan, omdat de hoofdstukken vaak eindigen met een cliffhanger. Ja, dit boek is je wel aangeraden, want het leest lekker weg!

ladyLuna: Voor mij was het in het begin even lastig om verder te lezen, omdat het onderwerp me niet meteen aansprak. Maar hoe verder ik vorderde in het boek, hoe nieuwsgieriger ik werd naar het vervolg. Wanneer ik druk bezig was met mijn huiswerk, vond ik het een zware opdracht om mijn schoolboeken níet weg te schuiven en verder te gaan lezen. Ik vond de schrijfstijl en de dialogen erg leuk, het was heel luchtig, grappig en niet zo moeilijk om te lezen. Ik kon mezelf helemaal terugvinden in Vera’s (klunzige) manier van doen, en ik smolt altijd helemaal weg bij de romantischere momenten. Echt een super boek en dus zeker ook een aanrader!

ladyElisa: Voordat ik het boek zelf kon lezen ben ik al begonnen aan hoofdstuk 1, en ik kon echt niet wachten tot ik het hele boek kon lezen. Normaal lees ik boeken in een totaal ander genre, maar opvallend genoeg sprak het me toch wel aan. Het is op een erg fijne manier geschreven, waardoor je ook echt meteen door kan lezen. Ik heb het boek zelf ook in één keer uitgelezen! De verhaallijn is ook erg leuk, niet te dramatisch of ingewikkeld, maar toch met een aantal onverwachte wendingen. Ik raad het boek zeker aan, hij is erg luchtig en ontspannend om te lezen!

Titel: Back to School!
Auteur: Jen Minkman
Verschenen: september 2012
Uitgever: Ellessy
Pagina’s: 234
ISBN: 978-90-8660-199-8
Prijs: €17,95
Bestel op Cosmox.nl

 

5 thoughts on “Mega recensie: Back to School! – Jen Minkman

Plaats een reactie