De Hongerspelen fanfiction: inschrijvingen

Het is het jaar van de 73ste hongerspelen. Uit elk van de twaalf nog bestaande districten die verspreid zijn over Panem, dat vroeger Noord-Amerika heette, worden één jongen en één meisje van tussen de twaalf en achttien jaar uitgekozen om aan deze mee te doen. Deze kinderen zijn de vertegenwoordigers van hun district in deze spelen. Als ze winnen, wordt er eeuwige roem en rijkdom beloofd. Ook krijgt hun district een heel jaar overvloedig graan en olie zodat ze geen honger lijden voor een jaar. Maar als ze verliezen, staat hen een zekere dood te wachten. Alle vierentwintig tributen worden in één grote arena gegooid waar van ze verwacht wordt dat ze elkaar tot de laatste tribuut doden. De gewonnen tribuut blijft leven en wordt mentor voor de volgende tributen van zijn of haar district. De organisator van dit jaarlijkse evenement is het Capitool, de stad dat alle districten sinds de Donkere Dagen (wanneer de districten in opstand kwamen) in toom houdt. De hongerspelen zijn een herinnering van het Capitool aan alle districten dat zij de teugels in handen hebben en als ze ook maar één poging tot verzet zouden plegen, ze hen tot de grond zouden afbranden, zoals ze met district 13 hadden gedaan tijdens de Donkere Dagen. Veel mensen zijn ook doodsbang dat deze keer hun kinderen tijdens de boete zullen gekozen worden, maar er zijn ook een aantal districten waar de kinderen getraind worden tot ze op hun achttiende vrijwillig meedoen aan de spelen. Meestal winnen deze districten de spelen en de tributen van armere districten, die altijd al honger hadden geleden en nooit de kans hadden gekregen om te trainen, zijn gedoemd om te sterven. 

Dit jaar is het allemaal echter anders. Dit jaar maakt het niet uit of je getraind bent of niet, of je slim bent of niet, dit jaar hangt alles af van geluk. Kun jij dat bemachtigen?


Ja, je leest het goed, dit is een Hongerspelen fanfiction. Dit betekent dat ik een verhaal schrijf over alle tributen in de arena en hoe ze aan hun einde komen. Maar dat is het nog niet helemaal – jullie kunnen jullie eigen tributen insturen en zien hoe ze het ervan afbrengen in de arena! Zin om mee te doen? Lees dan zeker verder!

Je hoeft helemaal niets te doen eenmaal je je tributen hebt ingestuurd, gewoon lezen hoe het met ze gaat. En ja, tributEN. Omdat er misschien niet genoeg deelnemers zouden zijn om vierentwintig personen te creëren krijgt iedereen een district toegewezen om daar dan de tributen voor te creëren.

Als je wilt meedoen, stuur dan een mailtje naar DLLLadyLuna@gmail.com, en ik wijs je een district toe en een lijstje dat je moet invullen voor je personages. Je hoeft niet per se de Hongerspelen gelezen te hebben om mee te doen, de nodige dingen kom je wel te weten in de mail die ik je zal sturen. Wees snel, want als de plaatsen vol zijn, op is op!
Zoals ik al heb gezegd hangt alles af van geluk af, en het is leuker als elk personage uniek is. Of ze nu ongelooflijk slim zijn zonder spieren of supersterk met zaagsel in hun hoofd, ze hebben allemaal evenveel kans om te winnen omdat we met een lootsysteem gaan werken.

Elke update zal op een zondag plaatsvinden. In elke update wordt er een stukje geschreven over hoe iedereen het er vanaf brengt in de arena, maar jammer genoeg moeten er ook steeds twee doden vallen. Ik zal proberen om zo snel mogelijk te starten, maar ik moet ook alle intriges en verhaallijnen nog voorbereiden. Ook moet ik natuurlijk alle personages al hebben.
Ik hoop in ieder geval dat jullie er evenveel zin in hebben als ik! En mogen de kansen immer in uw voordeel zijn!

9 thoughts on “De Hongerspelen fanfiction: inschrijvingen

      • Ik ben momenteel best erg druk en ik weet nog niet helemaal precies wat ik wil.
        Daarom heb ik het nog niet ingestuurd, wil je me het laten weten wanneer je bijna alle karakters al hebt? Dan moet ik er dan gewoon druk achter hebben;p

Plaats een reactie