Recensie: Mini Shopaholic – Sophie Kinsella

Becky Brandon (geboren Bloomwood) is dol op haar tweejarige dochtertje. Maar de opvoeding van Minnie valt vies tegen. De kleine meid heeft al op prille leeftijd een verzameling Dolce & Gabbana-laarsjes en kasten vol designkleding. Haar favoriete woordje is ‘hebben’ en overal waar ze komt, van de peuterspeelzaal tot Harrods, laat ze enorme puinhopen achter. Van wie zou Minnie dat toch hebben? Becky is ten einde raad.
Haar man Luke zit na de dood van zijn geliefde stiefmoeder ook al niet lekker in zijn vel. Becky besluit hem op te fleuren met een geweldige surpriseparty. Dat is het begin van vele gênante leugentjes om bestwil – tot de zaken wederom gierend uit de hand dreigen te lopen

Een tijd geleden stond ik voor het eerst met dit boek in mijn handen. Een boek die ik zelf nooit zou hebben uitgekozen, en die ik bij het zien van de titel en voorkant al zo’n beetje aan de kant had gelegd. Later vroeg ik me af waarom ik dit boek niet zou hebben willen gelezen, want wat een ontzettend leuk boek! In dit boek word je geleid door Becky, de hoofdpersoon. Je ziet niet alleen alles vanuit haar oogpunt, maar krijgt ook veel mee van haar gedachten, die ontzettend grappig zijn. Het verhaal is erg luchtig, niet iets voor iemand die graag boeken
als thrillers leest, waar vaak ingewikkeldere verhaallijnen inzitten, maar zeker een boek die toch wel zo ongeveer iedereen leuk zou vinden. Veel mensen zouden bij het zien van de voorkant al zeggen dat het niets voor hun is, omdat het nogal lijkt op een boek die alleen maar over shoppen gaat, maar integendeel! Mini Shopaholic is een boek die eigenlijk gaat over Becky’s alledaagse leven, die opzich niet zoveel afwijkt van ieders leven, maar dat gelukkig interessant wordt gemaakt door Becky’s talent om zich in lastige situaties te werken en
natuurlijk ook door Sophie Kinsella’s ontzettend leuke en humoristische schrijftstijl. Kortom: het is een boek die veel mensen uiteindelijk toch wel leuk zouden vinden, dus laat je niet leiden door de titel en voorkant die een andere indruk wekken.

Titel: Mini Shopaholic
Auteur: Sophie Kinsella
Verschenen: september