Interview: Dave.


bron: weheartit

Op internet ben ik niet alleen bezig met De Lady Library, ik ben namelijk ook moderator op Sims Nieuws, een fansite over De Sims. Op deze site zijn er veel actieve leden, net zoals Dave. Dave organiseert leuke wedstrijden, maakt prachtige foto’s en schrijft mooie verhalen. Maar wat denkt Dave over bloggen, lezen en films kijken? We hebben een interview gehouden en hier het resultaat!

Hallo, ik ben Dave van Leeuwen. Ik ben een jongen van 15 jaar en bijna vier maanden oud. Ik ga naar 4HAVO en heb hiervoor drie jaar in een theaterklas gezeten (dit werd gecombineerd met school). Ik kreeg één dag in de week op een speciale locatie les in dans, zang en toneel en op de andere vier dagen gewoon school. Mijn hobby’s zijn denk vooral dans (met voorkeur modern) en huizen. Ik bouw vaak huizen met De Sims 3 en ook vind ik schrijven erg leuk. Ik zit al twee jaar bij de schoolkrant en heb een paar dagboeken, ik vind alleen niet dat ik super goed kan schrijven, hoewel sommige mensen zeggen van wel.

Ik bezoek eigenlijk nooit blogs, behalve als je Tumblr ook zou meetellen. Ik volg een aantal Tumblr’s, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik zelf nou moet posten. Wel heb ik in het begin De Lady Library een aantal keer bekeken. Ik kijk er af en toe nog en dan lees ik een review van een boek, maar aangezien het De Lady Libary heet en ik geen Lady ben, kijk ik er niet zo vaak. Ik vind het wel een erg leuke site en initiatief!

Of ik graag boeken lees, dat is een goede vraag. Het verschilt heel vaak. Als ik weer een leuke serie ontdekt heb, lees ik zowat een boek in drie dagen, dat vind ik aardig snel. Als ik lees, dan lees ik elke dag en dan gewoon echt heel veel. In de proefwerkweek had ik twee boeken uit gelezen… Dat was niet zo slim, maar ik heb geen slechte cijfers gehaald. De laatste serie die ik heb gelezen was de serie Gone, daarvoor heb ik De Hongerspelen gelezen en daarvoor de Twilight serie (dat is al weer een poos geleden). Ik ben nu bezig in de boeken Hart van Inkt en de twee vervolgen hier op. Twilight vond ik een erg leuk boek, alleen ik hou niet zo heel erg van dat zoetsappige liefde gedoe. De bovennatuurlijke kant vond ik vooral erg leuk en ik was vaak nieuwsgierig naar de bijzonder sterke eigenschappen. De Hongerspelen vond ik een super spannende serie. Om eerlijk te zijn heeft iemand me al vaker aangeraden deze te lezen, maar ik ben ze pas gaan lezen toen ik de film had gezien. Toen heb ik de boeken echt in een ruk uitgelezen, wat er gebeurde in de boeken vond ik soms echt verschrikkelijk, maar toch was het geweldig. Daarna ben ik de serie Gone gaan lezen waar nu vier delen van de zes uit zijn. Hierin hebben kinderen ook bovennatuurlijke krachten en daar hou ik wel van. En ook bij deze serie was ik bij elk kind nieuwsgierig welke kracht ze zouden hebben. Ik hou van serie’s lezen. Ik neem de Hart van Inkt boeken mee op vakantie, en ik wil de Hongerspelen nog een keer lezen. Dat vind ik aardig wat voor twee weken, en ik weet ook niet of ik ze uit krijg, maar beter te veel als te weinig!

bron: Dave’s topic op Sims Nieuws

Ik kijk ook graag films. Wij kijken vaak met de familie films. We hebben telkens weer heel veel nieuwe en ik heb dus vaak ook al films gezien die net in de bioscoop zijn. Ik kijk elk weekend sowieso een film, maar ook vaak door de weeks.
Ik hou niet echt van actiefilms, ik vind komedies altijd wel prettig om te kijken. Maar als het een actiefilm is, dan niet eentje met al te veel boos kijkende mannen. Maar films als Mission Impossible vind ik erg leuk. Het genre ‘meisjesfilms’, zoals ik ze noem, vind ik trouwens echt verschrikkelijk. Het is altijd zo cliché en van te voren weet je al hoe het eindigt: meisje en jongen zijn gelukkig, blabla.

Ik volg tegenwoordig geen series meer. Vroeger keek ik vaak GTST, maar die verhaallijn vind ik niet echt leuk meer, de personages irriteren me vaak en ik vind dat er te vaak over hetzelfde door wordt gegaan.

Ik heb tot nu toe één verhaal helemaal geschreven, maar dit was voor een filmfestival. Die heb ik dus zelf verfilmd. Dat verhaal was niet al te best geschreven, ik schreef toen voor het eerst niet in de ik-vorm. Dat vind ik namelijk een hele fijne manier om in te schrijven, aangezien ik me dan in kan leven in het personage. Verder schrijf ik inderdaad alleen dagboeken met De Sims 3, omdat ik soort van te ‘lui’ ben om ideeën helemaal uit te schrijven. Ik schrijf mijn dagboeken pas als ik de screens gemaakt heb. Ik bedenk wel altijd van te voren wat er gaat gebeuren, ik heb namelijk al hele verhaallijnen voor mijn dagboeken bedacht, die zitten allemaal netjes opgeslagen en geordend in mijn hoofd.

Als je mij vraagt welk boek iedereen gelezen moet hebben, is dat erg makkelijk: De Hongerspelen! Echt, het boek is geweldig, de film ook, maar het boek is gewoon nog beter. Welke films leuk zijn? 21 jump street, een erg komische film met wat actie. A Thousand Words vond ik ook erg leuk.

We bedanken Dave voor dit interview, we vonden het erg leuk om te lezen!

Plaats een reactie