Recensie: Mag ik je nummer even? – Sophie Kinsella

Poppy Wyatt is haar verlovingsring kwijt! Een antiek geval, al drie generaties in het bezit van de familie van Magnus, haar aanstaande.
En over tien dagen is de bruiloft! Terwijl ze buiten met haar vriendinnen staat te bellen, wordt haar mobieltje plotseling uit haar handen gegrist. Ook dat nog! Nu is de crisis compleet. Wat moet ze zonder telefoon beginnen? Helemaal hyper denkt Poppy dat ze aan het hallucineren is geslagen wanneer ze in een afvalbak zomaar een smartphone ziet liggen. Hebbes! Maar het duurt niet lang voor de eigenaar, de botte zakenman Sam Roxton, zich meldt. En Sam is ‘not amused’ als Poppy ijskoud weigert haar schat aan hem af te staan.

Al sinds Mag ik je nummer even? in de winkel ligt, wil ik hem lezen. Ik ben altijd erg onder de indruk van Sophie Kinsella geweest, dus ik wist bijna zeker dat dit boek geweldig moest zijn.
Maar dat viel dus heel erg tegen. De eerste helft ging over de zoekgeraakte verlovingsring van Poppy. Een heel drama en na een tijdje werd het saai om te lezen. Tijdens haar zoektocht in de prullenbak vindt ze een telefoon – ja, serieus een telefoon. Het blijkt de telefoon van de PA van Sam te zijn, een succesvolle zakenman.
En dan begint het. Ze kan zijn emails lezen, stuurt alle smsjes door en hoort zijn telefoontjes aan. Langzaam aan leert ze Sam steeds beter kennen, en niet alleen Sam, maar ook zijn vrienden, ex-vrienden en familieleden.
Als haar ring dan eindelijk terecht is – na zelfs een nep-ring! – begint ze Sam steeds leuker te vinden. Maar Poppy is verloofd met Magnus!
Als ze tijdens Magnus’ vrijgezellenweekend met Sam een bedrijfszaak weet op te lossen, lijkt de vonk over te springen. Ik riep soms bijna tegen mijn eReader dat Poppy gewoon voor Sam moest gaan! Maar nee, ze vergeeft Magnus en gaat toch met hem trouwen – terwijl ze achter al zijn geheimen is gekomen!
Maar die bruiloft loopt anders af dan verwacht…

Het verhaal viel mij dus gewoon tegen, vooral de eerste helft. Erg jammer, want ik keek er heel erg naar uit om dit boek te lezen. Ik kwam er helaas gewoon niet makkelijk doorheen. Toch heb ik het – ietwat voorspelbare – einde gehaald. Geen echte aanrader vind ik, maar de echte Sophie Kinsella fans kunnen dit boek niet overslaan.

Titel: Mag ik je nummer even?
Auteur: Sophie Kinsella
Verschenen: februari 2012
Uitgever: House of Books
Pagina’s: 384
ISBN: 9044333860

8 thoughts on “Recensie: Mag ik je nummer even? – Sophie Kinsella

  1. Spijtig dat het boek je niet zo beviel. Zelf heb ik het nog niet gelezen en aan de ene kant ben ik nu eerder terughoudend om het te lezen. Maar aan de andere kant denk ik dat ik het boek toch wel ooit eens ga lezen, alleen al om de reden dat het van Sophie Kinsella (mijn lievelings chicklit schrijfster) is.

  2. Pingback: Nieuws uit Boekenland #4 | De Lady Library

  3. Pingback: Recensie: Sophie Kinsella - Mag ik je nummer even? | Ranking the Books

  4. Pingback: Mag ik je nummer even? | Boeklover

Geef een reactie

