Mooiste verfilmingen

Boeken worden geregeld verfilmd. Zo werden er al snel films gemaakt van de klassiekers Dracula, Frankenstein en Tarzan. Maar dat zijn niet echte de films die wij van De Lady Library graag kijken. Harry Potter is een goed voorbeeld. Waarom? Dat leggen wij graag uit!

ladyElisa: Voor de mooiste verfilming ga ik toch voor Harry Potter. Hoewel de boeken beter en gedetailleerder zijn dan de films, zijn de films ook zeker niet slecht. Ik heb voor Harry Potter gekozen omdat het hele mooie films zijn, op veel verschillende vlakken. De settings in de film zijn prachtig en ze sluiten ook echt aan bij de visie van de boeken. Ook weten de films altijd de juiste sfeer over te brengen en zijn de karakters ook precies zoals ze horen te zijn. In elk geval, ik vind dat de Harry Potter boeken geweldig verfilmd zijn, want er zijn hele mooie films uitgekomen!

ladyImke: Ik kies, net als Elisa, voor Harry Potter als mooiste verfilming. Ik vind het echt geweldige films en heb ze allemaal ook al meerdere keren gezien. De omgeving waarin de film is geschoten is echt prachtig en de verhaallijnen zijn erg origineel. De combinatie van originele karakters en de prachtige settings maken de Harry Potter films toch mijn favoriet.

ladyLuna: Ik vind The Hunger Games de mooiste verfilming. Natuurlijk is het boek altijd wel leuker dan de film, maar hier was het verschil niet zo groot. De film kwam echt wel heel dicht in de buurt van het boek, maar dit is waarschijnlijk ook omdat de schrijfster Suzanne Collins het script heeft geschreven. Ik denk niet dat ze het beter dan dit hadden kunnen verfilmen. Alles lag zo dicht bij de beelden in mijn hoofd toen ik het boek las, en het bracht hetzelfde gevoel over. Soms was ik teleurgesteld dat ze iets weg hadden gelaten of veranderd hadden, maar dat gebeurde hier niet zoveel als bij andere verfilmingen als Twilight of Harry Potter. Ook waren de personages echt zoals ze in het boek beschreven worden en niet beinvloed door de karakters van de acteurs die ze spelen, zoals in de verfilmingen die ik eerder heb genoemd. Daarom is dit voor mij de beste verfilming.

ladyAnnemiek: Eigenlijk wilde ik ook Harry Potter gaan zeggen, maar die is al twee keer genoemd! Het zijn ook zulke goede films. Maar ik kies dan nu toch maar voor Dear John. Een geweldig mooi verhaal gebasseerd op een boek van Nicholas Sparks. Deze film vind ik zo ontzettend mooi en Channing Tatum die moet huilen maakt de film natuurlijk extra leuk en lief!

ladyNina: Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een film van Harry Potter gezien, oeps. Ook de Hongerspelen staat nog op mijn ‘to see’ lijst dus zal ik een andere verfilming moeten uitkiezen. Gelukkig is dat niet zo moeilijk, want zoveel verfilmingen heb ik nou eenmaal niet gezien.
Twilight, dat vind ik echt een prachtige serie om te lezen en om te zien. Ik weet nooit echt of je nou eerst de boeken moet lezen en dan de film moet zien of andersom, maar dit keer heb ik voor het eerste gekozen.
Twilight vertelt het verhaal over Bella Swan die verliefd wordt op vampier Edward Cullen. Het is wel echt een zoetsappige film, vol met liefde, daar moet je dus wel van houden. Normaal ben ik helemaal niet van de fantasyelementen, maar bij Twilight stoorde het mij totaal niet.
Waarschijnlijk hebben jullie hem al gezien, maar als dat nog niet het geval is, raad ik jullie zeker aan om deze serie te zien (en natuurlijk ook te lezen!)

Vind jij ook dat de mooiste (actuele) verfilming Harry Potter, The Hunger Games, Dear John of Twilight is? Of heb je een andere favoriet? Laat het ons weten!

2 thoughts on “Mooiste verfilmingen

  1. Ik sluit me aan bij LadyLuna, ik vond de verfilming van de Hongerspelen zo goed! En trouw aan het verhaal ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik ook iedere keer weer laaiend enthousiast ben wanneer er weer een Harry Potter film op tv komt.

  2. Ik heb alle films gezien die hier te sprake kwamen behalve the hungergames (staat nog op mijn lijstje). Het boek van Dear John heb ik niet gelezen, maar de films gaf de emoties goed en krachtig over! Natuurlijk is Harry Potter trouw verfilmd daar zorgde JK Rowling wel goed voor, ookal vind het best jammer dat sommige stukken weg zijn gelaten, maar je kan moeilijk zo’n dikke boeken in een twee-uur durende film weergeven. Twilight zit bij mij op een speciaal plekje, hier hetzelfde als met HP maar vond het toch best concreet verfilmd.

Plaats een reactie