Top 10: Boeken en Films ladyLuna

Naast het maken van reviews van boeken en films willen we ook laten zien welke boeken en films wij zelf graag lezen en zien. Iedereen zal haar eigen Top 10 plaatsen en erbij vermelden waarom deze in het lijstje staat. En misschien kom je wel een titel tegen die je erg aanspreekt! Deze week, de Top 10 van Luna.

Boeken top 10

1. Harry Potter-serie – JK Rowling

Ik zal nooit genoeg krijgen van deze boekenserie, en het zal altijd in mijn hart blijven. Ik ben heel erg gehecht aan Harry en de anderen. 

2. De Hongerspelen trilogie – Suzanne Collins

Deze boeken hebben me vanaf het begin tot op het bittere einde in de greep gehouden.

3. Twilight-serie – Stephenie Meyer

Nu ben ik er minder wild van dan vroeger, maar het verdient het een waardige derde plaats! Het is jammer dat deze boeken zo’n slechte reputatie hebben, want ze zijn wel goed.

4. Bekentenissen van Georgia Nicolson serie – Louise Rennison

Superleuke chicklits die vol met humor zitten. Ik ga niet snel echt lachen door een boek, maar deze schrijfster heeft het kunnen waarmaken. Ze zijn echt geweldig en verslavend! 

5. Matched – Ally Condie

Ik hoop dat ik hier ooit Matched serie ga kunnen zetten, maar jammer genoeg momenteel nog niet. Fantastisch boek! 

6. Verborgen Glimlach – Nicci French

Een superspannend boek dat je echt niet loslaat! Ik zat constant op het puntje van mijn stoel met dit boek in mijn handen.

7. De Stam van de Holenbeer – Jane M. Auel

Dit is het eerste boek voor volwassenen dat ik ooit heb gelezen, en het heeft zeker een enorme indruk op me gemaakt!

8. De Kus van de Vampier – Ellen Schreiber

Een geweldig grappige chicklit waar ik helemaal verslaafd aan was toen ik ‘m las. Het hoofdpersonage is zo sarcastisch als maar kan, maar superleuk!

9. Bonustrack – Robin Benway

Echt een super boek dat je in geen tijd uitleest! Dit is zo’n boek waar je jaloers van gaat worden op het hoofdpersonage.

10. Gossip Girl-serie – Cecily Von Ziegesar

Een verslavende serie boeken waarop de bekende serie gebaseerd is, maar het is toch compleet anders. Stuk voor stuk aanraders!

 

Films top 10 – Ik weet niet eens of dit de goede volgorde is, ze zijn allemaal wel aan elkaar gewaagd.

1. Forrest Gump

Een hartverscheurende film die je zeker moet gezien hebben. Wie wordt nu niet gecharmeerd door de geestelijk gehandicapte Forrest?

2. Titanic

Hoe vaak ik deze ook zie, steeds blijf ik me verbazen over hoe geweldig deze film wel niet is. 

3. Gladiator

Deze prachtige film is erg bloederig maar heeft me desondanks tot diep in mijn hart kunnen raken.

4. Shawshank Redemption

Deze film is heel heftig en zeker niet voor gevoelige kijkers, maar net daarom heeft hij zoveel indruk gemaakt. En hij is gebaseerd op een waargebeurd verhaal!

5. Rain Man

Je kunt ‘Rain Man’ niet kijken zonder medelijden te krijgen met de gehandicapte maar hartverwarmende Raymond!

6. Bucket List

Een leuke film die zowel emotionele momenten bevat als grappige, zeker een aanrader!

7. Inception

‘Inception’ laat je pas los wanneer de film gedaan is, en misschien zelfs dan nog niet. Een fascinerende film is het in ieder geval wel!

8. Easy A

‘Easy A’ is de enige chickflick die het heeft weten te schoppen tot in top 10. Supergrappig en Emma Stone is zoals altijd geweldig!

9. The Wolfman

Een griezelige film die je diep onder je deken doet kruipen. Warning: kijk hem niet ‘s avonds als je niet echt een fan bent van horrorfilms. 

10. I Am Legend

Een angstaanjagende film die je meesleept tot het einde!

Wat vind je van mijn top 10? Heb je een aantal films of boeken ook al gezien of gelezen, en heb je commentaar? Laat het ons gerust weten!

1 thoughts on “Top 10: Boeken en Films ladyLuna

Plaats een reactie