Review: Fallen – Lauren Kate

Wat als de persoon voor wie je voorbestemd bent nooit de jouwe kan worden?
Vanaf de allereerste schooldag trekt de mysterieuze, onweerstaanbaar aantrekkelijk en afstandelijke Daniël Grigori de aandacht van Luce Price. Hij komt haar akelig bekend voor en is haar enige afleiding op een plek waar mobieltjes verboden zijn en camera’s elke beweging waarnemen. Daniël laat heel duidelijk merken dat hij niets met Luce te maken wil hebben, maar ze kan hem niet negeren. Als een magneet wordt ze naar hem toe gezogen en ze is vastberaden om te ontdekken wat Daniël wanhopig geheim probeert thouden… ook al betekent het haar dood.
Fallen is een gevaarlijke pageturner en het ultieme liefdesverhaal.
Afbeelding


Toen ik de achterkant van het boek las, dacht ik meteen: dit is een boek voor mij! En ik heb er geen seconde naast gezeten. Ik hou wel van een een spannend en romantisch boek en Fallen is de perfecte combinatie van deze twee. Het boek speelt zich op een ongewone plaats af, namelijk een tuchtschool waar je op de voet wordt gevolgd door de camera’s. De accommodaties op het terrein zien er allemaal heel oud en vies uit en de leerlingen op deze school zitten er niet voor niets. Allemaal hebben ze een bepaalde misdaad gepleegd en daarom zijn ze er terechtgekomen. De personages in het boek zijn erg verschillend, van pestkop tot je beste vriendin. Net op het moment dat ik dacht dat ik alle personages een bepaalde plek had gegeven, kwam er een wending die ik totaal niet had verwacht. Dat was een van de dingen die ik erg goed vond aan Fallen. Niets is wat het lijkt.
Fallen is een echte aanrader, zeker als je wel van een spannend boek houdt met een romantisch tintje.
Heb jij Fallen ook gelezen? Of ben je van plan om het boek na deze review te lezen? Laat het ons weten!

Mijn beoordeling: 4/5 sterren.

3 thoughts on “Review: Fallen – Lauren Kate

  1. Als ik de cover zag dacht ik dat het een fantasy boek was en dacht ik dus: nou da’s niks voor mij! Maar wanneer ik je review las wou ik het boek graag lezen! Zat ik er dus naast dat het fantasy was of niet? In ieder geval: ik ben benieuwd! 😉

    • Het klopt dat het fantasy achtig is. Het speelt met gevallen engelen en normale mensen. 🙂 Er zijn ook nog vervolg boeken op Fallen, maar die moet ik nog lezen.

Plaats een reactie