Nieuws uit Boekenland #6

Nieuws uit Boekenland

Het is weer zondag, dus tijd voor wat leuke nieuwtjes die te maken hebben met boeken! Vorige keer meldde ik twee leuke winacties, was jij één van de winnaars? Deze keer geen winacties, maar genoeg interessant nieuws om verder te lezen, zoals Camp NaNoWriMo en een leuk filmpje!

Meeting

Op het moment dat je dit leest zijn wij, de meiden van De Lady Library, gezellig aan het meeten! We hebben namelijk heel veel te bespreken, maar natuurlijk vinden we het ook gezellig om eens bij elkaar te zijn. We bestaan immers bijna een jaar en hebben elkaar nog nooit in het echt gezien.

Camp NaNoWriMo

campnanowrimo

Ik heb het al eerder over NaNoWriMo gehad, maar ladyLuna tipte me vandaag over Camp NaNoWriMo. Het doel is eigenlijk hetzelfde als de schrijfmaand November, maar dan tijdens een andere maand. Dit jaar kun je meedoen in april en in juli! Luna gaat het volgende maand al proberen en zelf wil ik in mijn zomervakantie een poging wagen om 50.000 woorden te schrijven in een maand. Doen jullie ook mee?

Interview Astrid Harrewijn

Op Damespraatjes kun je een heel leuk interview met schrijfster Astrid Harrewijn lezen! Astrid is de schrijfster van o.a. de Miss-trilogie en ik heb al een aantal boeken van haar gelezen, maar eigenlijk nog nooit gerecenseerd. Ze heeft wel echt een hele leuke schrijfstijl!

Filmpremière Robijnrood

Deze week ging de verfilming van Robijnrood in Duitsland in première. LadyAnnemiek heeft dit boek ooit gerecenseerd, klik hier om haar recensie te lezen, en zij was erg enthousiast over het verhaal! Via de Facebookpagina van Blossom Books kwam ik het filmpje van de première tegen en deze wilde ik jullie niet onthouden, voor het geval jullie hem nog niet gezien hadden.

 

Sneak Peek internationale bestseller Violet

Volgende week komt bij Xander Uitgevers het boek Violet uit. De schrijfster van dit boek is zelf nog maar 18 jaar oud en heeft nu al een internationale bestseller op haar naam staan (ik denk dat ik zelf nog maar even door blijf dromen, haha). Via de Facebookpagina van Violet kun je sneak peeks op Chicklit.nl lezen. Er staan al vijf hoofdstukken online, dus als je niet kunt wachten tot volgende week, klik dan snel hier! Ik ben zelf echt heel erg benieuwd 🙂

Dit waren de nieuwtjes van deze keer! Morgen komt mijn recensie van de Boekbloggers Leesclub online, namelijk van het boek Verdieping X, geschreven door Kim Moelands.

2 thoughts on “Nieuws uit Boekenland #6

Geef een reactie

