Write Now! – Schrijfwedstrijd voor jongeren

write-now

Op De Lady Library komen naast recensies ook wel eens andere artikelen voorbij, zo ook over schrijven. Laatst schreef ik een artikel over yWriter, een programma dat nog niet veel van jullie kenden, maar deze keer wil ik het over een schrijfwedstrijd hebben. Zelf heb ik nog maar twee keer meegedaan aan een wedstrijd: de eerste keer won ik en de tweede keer kwam het helaas-mailtje pas nadat de uitslag al bekend was. Dus echt ervaren ben ik niet.
Write Now! is een wedstrijd speciaal voor jongeren tussen de 15 en 24 jaar. Vorig jaar had ik de wedstrijd al ontdekt, heel handig één dag voor de inzenddatum, dus besloot ik om een jaar later, nu dus, wel mee te doen. Wie niet waagt, wie niet wint. En als het dit jaar niks wordt, dan heb ik nog acht kansen over.

De wedstrijd Write Now! wordt sinds 2000 georganiseerd. Eerst alleen in Rotterdam, maar tegenwoordig mogen alle jongeren in Nederland, Vlaanderen en Suriname meedoen. Je mag zelf weten of je een verhaal, toneeltekst, column, songtekst etc. (max. 2000 woorden) of gedichten (max. acht) schrijft en deze moeten voor 1 april ingezonden worden. Je wordt ingedeeld in een voorronde en alle eerste prijswinnaars gaan door naar de grote finale.

Met nog een kleine maand tot de deadline te gaan, ben ik zelf nog druk bezig met schrijven. De eerste versie was er een paar weken geleden al, maar na twee proefleesrondes moet er een hoop worden geschrapt en stukken tekst herschreven worden. Ik reken mezelf echt niet tot één van de prijswinnaars, maar ik vind dat ik voor mijn ervaring al een aardig verhaal heb bedacht en geschreven.

Ik ben benieuwd of er onder onze volgers nog schrijvers zitten die een poging gaan wagen. In één maand kun je nog best een goed verhaal produceren! Of misschien heb je al een verhaal geschreven en zelfs al verstuurd? Ik hoor het graag! 🙂

12 thoughts on “Write Now! – Schrijfwedstrijd voor jongeren

  1. Ik had deze vorig jaar een week na de deadline ontdekt, ook niet heel praktisch. Maar was em nu helemaal vergeten :(. Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd, maar misschien waag ik toch wel een poging.

  2. ik ben al heel lang bezig met een boek te typen. ik ben nu bijna klaar en ik wil hem ooit heel graag een keer uitgeven want ik vind het best een goed onderwerp. maar ik wil het niet meteen uitgeven dus ik dacht, misschien is zo’n wedstrijd wel een goed idee om te beginnen. dus heel misschien doe ik ook wel mee ^-^
    moet je het dan ook voorlezen ofzo? of wat gebeurt er met je verhaal die je inleverd?

Geef een reactie

