Tag: De zeven hoofdzonden

de zeven hoofdzonden

bron: weheartit

Ik zat rustig wat te scrollen door wat websites, tot ik opeens voorbij een Engelse tag kwam. Die sprak me erg aan, dus ik heb ‘m even vertaald en hier is ‘ie! Blijkbaar ben ik schuldig aan alle zeven hoofdzonden. Maar goed dat ik atheïst ben!

Hebzucht – Wat is je duurste boek? Wat is je minst dure boek?
Ik weet dit eigenlijk niet, het is niet dat ik van alle boeken die ik koop het ticket bij houd. Toch denk ik dat mijn duurste boeken mijn Harry Potter-serie zijn, want, nou ja, het is een serie. Of misschien mijn gigantische Narnia-boek.
Mijn school verkocht in het begin van dit schooljaar een bundel van vijf boeken voor vijfentwintig euro in totaal, dus dat zijn denk ik mijn goedkoopste boeken. Als je mijn gekregen boeken niet meetelt tenminste.

Toorn – Met welke auteur heb jij een haat/liefde-relatie?
Nou, om eerlijk te zijn heb ik geen favoriete auteur of zoiets, omdat het amper voorkomt dat ik meerdere boeken van dezelfde schrijver lees (tenzij het series zijn natuurlijk). Ik weet eigenlijk niet waarom.
Maar als ik toch iemand moet kiezen is het Suzanne Collins, omdat ik met heel mijn hart van haar Hongerspelen-serie hou, maar tegelijkertijd ga ik helemaal niet akkoord met hoe ze bepaalde elementen beschreef/aanpakte in de trilogie en frustreren die me.

Gulzigheid – Welk boek heb je zonder een spoor van schaamte telkens opnieuw verslonden?
Ik ga weer eens heel onorigineel doen hoor. Ik kies voor Harry Potter en de Hongerspelen. Ik denk dat het niet lang zal duren voor een Weeffout in onze Sterren ook aan dit (saaie) lijstje toegevoegd zal worden.

Gemakszucht – Welk boek dat je aan het lezen was heb je uit luiheid laten liggen?
Oh, dat zijn er veel! Als een boek me niet echt aanspreekt binnen de eerste twintig pagina’s, verlies ik mijn concentratie en raak ik het niet eens meer aan. Ik denk dat ik een vrij korte concentratie heb. Nu is dat een beetje het geval met The Perks Of Being A Wallflower. De schrijfstijl irriteert me namelijk. Ook zie ik op Tumblr vaak fragmenten van de film, en die spreken me gewoon niet echt aan. Ik ben wel van plan om, als ik nog eens tijd heb, het uit te lezen, maar gewoon omdat het zoveel succes heeft en ik wil weten waarom. Misschien verander ik nog wel van gedachte!

Hoogmoed – Over welk boek praat je als je wilt klinken als een heel intellectuele lezer?
Ik ben al blij genoeg als ik al klink als een gewone lezer, haha. Die zijn namelijk moeilijk te vinden in mijn school. Anyway, ik denk dat ik klassiekers als the Great Gatsby van F. Scott Fitzgerald en the Picture of Dorian Gray van Oscar Wilde daarvoor zou nemen. Of boeken voor volwassenen zoals het Kasteel der Fluisteringen van Carole Martinez of de Aardkinderen-serie van Jean Auel.

Lust – Wat vind jij het meest aantrekkelijk in mannelijke of vrouwelijke personages?
Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik heel graag personages mag met een hoek af of een donkere kant. Ik hou niet van die perfecte personages die in alles wat ze doen uitblinken, die ergeren me alleen maar. Ik hou van personages met rauwe, verborgen kantjes. Zo’n personages probeer ik dan ook te creëren voor mijn verhalen. Perfectie is overrated.

Afgunst – Welk boek zou je het liefst als geschenk ontvangen?
Liefst een boek dat ik nog niet gelezen heb, zoals Zielen van Stephenie Meyer of de Een Lied van IJs en Vuur-serie van George R.R. Martin. Ik hoop dan wel dat ik het zelf mag kiezen, want ik kan het niet uitstaan wanneer iemand een boek voor me uitkiest. Ik ben erg kieskeurig als het op boeken aankomt.

Ben jij net zo schuldig op deze vlakken als ik? Neem deze tag maar gerust over als je wilt!

Liefs

3 thoughts on “Tag: De zeven hoofdzonden

  1. Wat een leuke tag! Ik denk dat ik een haat-liefdeverhouding met J.K. Rowling heb. Harry Potter vond ik geweldig, Een goede raad vond ik echt bleh.

  2. Pingback: Terugblik: februari 2013 | De Lady Library

Geef een reactie

