Recensie: Vrees Me – Tahereh Mafi

Recensie Vrees Me

‘Je kunt me niet aanraken,’ fluister ik.
Ik lieg, maar dat zeg ik niet.
Hij kan me aanraken,
maar dat zal ik nooit vertellen.

Raak me alsjeblieft aan, is wat ik wil zeggen.
Er gebeuren dingen als mensen me aanraken.

Vreemde dingen. Slechte dingen. Dode dingen.

Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij.
Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.

Als boekenblogger volg ik -natuurlijk- ook andere blogs en boekgerelateerde mensen en dit boek was al zo vaak voorbij gekomen dat ik het gewoon moest lezen. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!

Er is maar ÊÊn nadeel aan het boek en dat is het begin. Ik moest er echt inkomen, het verhaal was nog niet zo spannend – behalve dan dat je niet wist wat er komen zou – en het ging een beetje langzaam voor mijn gevoel.
Maar toen ik daar voorbij was, heb ik het boek in een paar dagen uitgelezen. Juliette is echt een geweldig hoofdpersoon, ze is lekker dwars en doet waar ze zelf zin in heeft. Ze denkt ook alles, en dat is iets wat echt heel origineel is aan dit boek, want haar gedachten zijn soms doorgestreept. Daarnaast hebben we nog Adam, och wat komt hij toch over als de perfecte jongen *zwijmel* en de slechterik Warner. Stuk voor stuk goede personages!
De schrijfstijl van Tahereh is ook echt geweldig, ze schrijft alles zo op dat ik het me heel goed kon inbeelden. Bovendien las het erg vlot en dat is altijd wel fijn.

Het verhaal is anders – heel anders – dan wat ik normaal lees, maar ik ben meteen verliefd geworden op deze serie. Ik had niet verwacht dat ik het boek zo leuk zou vinden. Het is een boek waarbij je jezelf telkens vragen stelt. Een absolute aanrader voor iedereen!

Titel: Vrees Me
Auteur: Tahereh Mafi
Verschenen: september 2012
Uitgever: Blossom Books
Pagina’s: 352
ISBN: 9789020679595
Prijs: â‚Ŧ15,95
Bestel op Cosmox.nl

Beoordeling Hartje 5Liefs

12 thoughts on “Recensie: Vrees Me – Tahereh Mafi

  1. Pingback: Terugblik: februari 2013 | De Lady Library

  2. Ik lees eindelijk je recensie! Ik heb het de laatste tijd zo druk dat het er maar niet van kwam, want in tegenstelling tot wat ik deed met de meeste van mijn andere ongelezen blogartikels, heb ik deze apart gehouden tot ik eindelijk eens tijd had!
    Dat had natuurlijk een reden 😉 Ik ben zelf ook helemaal weg van deze serie en ik wou graag ook jouw mening horen en ik kan me er trouwens goed in vinden! In het begin vond ik het ook wat moeilijk om er in te komen, maar daarna kon ik niet meer stoppen.
    Ik heb ook deel 1.5 gelezen, maar dat was voor mij een beetje overbodig. Maar begrijp me niet verkeerd, wel leuk, maar niet echt onmisbaar ofzo.
    Het tweede deel wil ik zeker ook lezen, maar er liggen nog heeeel veel andere boeken op mij te wachten…
    Wow ik merk nu pas hoe lang mijn reactie is! 😉

  3. Pingback: Nieuws uit Boekenland #7 | De Lady Library

Geef een reactie

