Verslag Boekenfestijn

IMG_9279_zps83b165dc

Eerder deze maand vond het Boekenfestijn plaats in Ahoy Rotterdam en samen met LadyRose ben ik hier op af gegaan. Het was een ware droom die uit kwam. Een gigantische hal waar je rij naar rij tafels vol met boeken hebt, kan je het je voorstellen? Wil je meer weten over dit fantastische evenement, lees dan gauw verder.

Ik was bang dat de selectie boeken matig zou zijn of dat de prijs van de zogenaamd voordelige boeken tegen zouden vallen, maar wat had ik het mis. Er was werkelijk voor ieder wat wils. De boeken waren heel overzichtelijk verdeeld in categorieën. Zo begon je als je binnenkwam bij de jeugdboeken. Deze collectie was trouwens erg uitgebreid, van prentenboeken tot Nederlandse Young Adult, het lag er allemaal voor een paar euro per boek. Vergis je niet, ook boeken die de laatste tijd populair zijn lagen er tussen. Zo was de Hongerspelen trilogie als set te koop voor €10 of €15 euro. Vervolgens kwam je bij de Nederlandse romans en literatuur uit. Na de Nederlandse boeken was mijn favoriete gedeelte aan de beurt: Engelse romans en literatuur. Deze selectie was minstens zo groot als de Nederlandse selectie en ik heb hier flink ingeslagen. Tenslotte waren er nog tafels vol hobby-, kook-, studie- en reisboeken en dergelijke.

Uiteindelijk heb ik 10 boeken gekocht voor €25,75. Dat is nog geen €2,60 per boek! Ik wilde graag mijn aanwinsten aan jullie laten zien en daarom heb ik ze gefotografeerd. Onder de foto’s vindt je de titels, auteurs en de prijzen van de boeken.

IMG_9221_zps9638ce21

The Fame Game van Lauren Conrad, €4,-.
Between the Lines van Jodi Piccoult en Samantha van Leer, €3,-.
The Alphabet Sisters van Monica McInerney, €3,-.

IMG_9223_zps85f6e86c

Size 12 Is Not Fat van Meg Cabot, €2,-.
City of Glass van Cassandra Clare, €3,50.
One Fifth Avenue van Candace Bushnell, €2,-.

IMG_9238_zps1e16fba8

Ik ben gek op de Princess Diaries boeken van Meg Cabot en ben dan ook heel blij dat ik de complete serie in bezit heb. Deel 1 tot en met 4 heb ik van mijn nicht gekregen die ze niet meer wilde en de rest heb ik zelf bij elkaar gespaard. Alleen paste mijn deel 8, After Eight, er niet echt tussen. Wat had ik een geluk dat After Eight in de juist editie werd verkocht voor maar €2,- op het Boekenfestijn! Alleen deel 8 was te koop, de andere 9 delen hadden ze niet, dus dit was zo toevallig dat ik dit boek wel mee naar huis moest nemen. Staat toch veel beter zo?

Ten slotte heb ik ook Horseradish van Lemony Snicket voor €2,25 en Seventeen: Ultimate Guide to Style voor €4,- gekocht. Via het internet had ik kosteloos een bon besteld om gratis een boek uit te mogen kiezen. De selectie waar je uit kon kiezen viel helaas een beetje tegen, maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Ik ruilde mijn bon in voor Kokkerellen met Modellen van Bastiaan van Schaik.

Het Boekenfestijn zal dit jaar maar liefst 18 keer plaatsvinden, elke maand in een andere stad in Nederland of België. Op deze website kun je vinden wanneer het Boekenfestijn bij jou in de buurt zal zijn. Ik raad aan om van te voren zo’n bon voor een gratis boek op de website van het Boekenfestijn aan te vragen, want je weet maar nooit of er iets leuks tussen ligt.

Ik kijk al uit naar januari 2014 want dan zal het Boekenfestijn weer plaatsvinden in Rotterdam! En als ik zo lang niet kan wachten, zal ik proberen om Rose over te halen in september naar het Boekenfestijn te gaan in Utrecht.

Ben jij wel eens naar het Boekenfestijn geweest?

Liefs

12 thoughts on “Verslag Boekenfestijn

  1. Leuke collectie nieuwe boeken!!! Ja, ik ben twee keer naar het Boekenfestijn geweest, in Utrecht. Vorig jaar heb ik er 9 gekocht, echt hele mooie. Ik moest me echt bedwingen om niet veel meer te kopen. Leuk dat ze zoveel goede Engelse boeken hebben, he?

    Veel plezier met je nieuwe aanwinsten!

  2. Mooie buit! Ik ben afgelopen november voor de eerste keer naar het Boekenfestijn geweest, echt geweldig. Volgende maand is het weeral terug bij mij in de buurt, dus ik ga zeker nog eens 🙂

  3. Ik ben vorige week naar het boekenfestijn in Leuven geweest en ik heb me ook lekker laten gaan! Ik heb net als jij ‘After Eight’ gekocht om toe te voegen aan mijn Meg Cabot collectie. Ik heb wel het probleem dat ik niet alle boeken heb gelezen (ik geloof dat ik het 5de en 7de boek niet heb gelezen ;)).
    De andere boeken zien er trouwens ook heel leuk uit! ‘Size 12 Is Not Fat’ van Meg Cabot is ook echt een goed boek!

    • Ik ben net begonnen aan Size 12 en ik vind het al meteen leuk. Ik ben wel heel benieuwd wat het “Mystery” in “A Heather Wells Mystery” op de kaft inhoudt…

  4. Pingback: Terugblik: februari 2013 | De Lady Library

  5. Pingback: Nieuws uit Boekenland #7 | De Lady Library

Geef een reactie

