Liebster Award

Liebster AwardDe Liebster Award. Ik had er nog niet eerder over gelezen op een andere blog, totdat wij als Lady’s van de Library werden genomineerd door Anneke. Super bedankt daarvoor, we vinden allemaal erg leuk!
Ik, LadyAnnemiek, heb de eer om deze leuke Award in ontvangst te nemen en de daarbij horende vragen te beantwoorden.

Inmiddels, 3 dagen later, zijn we nog een keer getagd. Dit keer door de twee dames van Booklover. Erg bedankt daarvoor ook weer! Ik zal jullie vragen natuurlijk ook beantwoorden.

De regels van de Liebster Award zijn:
1. List 11 facts about yourself
2. Answer the 11 questions the blogger who nominated you left
3. Ask 11 new questions for those you nominate
4. Choose 11 bloggers with less than 200 followers to nominate
5. Go to each bloggers page and let them know about the award
6. Thank the person who nominated you and link back to their blog

Elf feiten over mijzelf:
1. Ik ben eigenlijk een gigantische nerd.
2. Ik háát champignons. Ik houd van lekker eten en 24Kitchen staat bij ons heel de dag aan, maar champions vind ik gewoon ronduit ranzig.
3. Ik ben een muziekfreak.
4. Ik heb allerlei sporten uitgeprobeerd: hockey, blokfluit, turnen, toneel en ga zo maar door. Totdat ik erachter kwam dat ik geen talenten heb, toen ben ik opgehouden met zoeken naar de perfecte sport voor mezelf.
5. Ik heb een pot met allemaal gelukkige herinneringen erin.
6. Ik heb een haat/liefde relatie met alleen zijn.
7. Ik heb hele grote dromen: groot huis, leuke baan, een lieve man en kindjes. Ik hoop dat het allemaal uit gaat komen.
8. Als ik mijn horloge vergeet om te doen, word ik he-le-maal gek.
9. Ik houd van mijn werk als caissière bij de AH.
10. Als ik eenmaal begonnen ben met een serie kijken, wil ik hem het liefst nog diezelfde dag helemaal uitkijken.
11. Ik heb wel eens boekenstress, dan zijn er teveel leuke boeken om te lezen en heb ik te weinig tijd om die dan ook allemaal te lezen.

Elf vragen van Anneke:
1. Geloof je ergens in en zo ja, waarin?
Ik ben Christelijk, dus ik geloof in God.
2. Als je een dier zou kunnen zijn, welk dier zou je dan zijn?
Een kat, lekker luieren de hele dag, hiih.
3. Waarom ben je met bloggen begonnen?
Dat is wel grappig, de oorspronkelijke Lady’s van de Library zaten allemaal op een forum voor Sims-fans. LadyNadine vroeg ons toen of wij mee wilden werken aan een blog over boeken, films en series. We begonnen dus allemaal als Sims verslaafde meiden. Inmiddels is de samenstelling van het team al wat veranderd, maar zo ben ik dus begonnen met bloggen.
4. Wat zou je nog een keer willen doen?
Naar het concert van Coldplay op 6 september op het Malieveld, afgelopen jaar. Wat een geweldige ervaring was dat zeg.
5. Wordt prins Willem-Alexander volgens jou een goede koning?
Ik denk het wel, hij heeft er jarenlang voor geleerd, hij is goed voorbereid!
6. Welke tijdschriften lees je?
Ik lees eigenlijk nooit tijdschriften, vroeger nog wel eens de CosmoGirl, maar dat tijdperk ben ik ook al weer voorbij.
7. Pizza, pannenkoeken of patat?
Pizza! Heerlijk lekker kruidig en hartig, oh ik heb nu echt zin in pizza!
8. Ben je links- of rechtshandig?
Linkshandig.
9. Wat wilde je als kind worden? (Is dat gelukt?)
Ik wilde altijd juf worden, toen advocaat, toen dokter en nu weet ik het niet meer. (Ik zit in 5VWO)
10. Wat vind jij van de hype rondom Vijftig tinten grijs?
Vreselijk! Ik weet niet eens wat ik er verder over zou moeten zeggen.
11. Winter of zomer?
ZOMER! Oh, ik haat de winter. Gelukkig schijnt op dit moment het zonnetje een beetje.

Elf vragen van Katrien en Ellen:
1. Fiets of OV?
Fiets! Heerlijk in het zonnetje, geen gedoe met vertragingen enzo! Nu is het wel zo dat ik overal dicht bij woon, minder dan 20 minuutjes fietsen.
2. Als je terug in de tijd zou kunnen reizen, naar welke periode zou je dan willen gaan?
Ik zou eigenlijk niet terug in de tijd willen reizen. Ik houd van deze moderne tijd. Dat ouderwetse is niets voor mij!
3. Welke krant lees je?
AD. Heerlijke krant met veel leuke, niet zo serieuze artikelen. Hoewel het echte nieuws er natuurlijk ook in staat.
4. Wat studeer(de) je?
Ik zit op dit moment in VWO 5 en ik wil graag Scheikunde gaan studeren.
5. Zou je graag een regeringsleider zijn?
Nee, absoluut niet. Veel te veel verantwoordelijkheid en iedereen zit alleen maar altijd op je te zeiken.
6. Naar wie kijk je op?
Lastige vraag, ik weet het niet zo goed. Ik heb niet echt een groot voorbeeld ofzo..
7. Qwerty of azerty? (Het gaat over je toetsenbord)
Qwerty, denk ik. Ik heb nog nooit azerty gebruikt, ik weet niet eens wat dat is..
8. Online of in de winkel?
In de winkel.
9. Welke grens wil je graag verleggen?
M’n kennisgrens, ik ben heel leergierig. Jup, ik ben een nerd.
10. Is je glas halfvol of halfleeg?
Halfvol.
11. Speel je een muziekinstrument?
Nee, daar heb ik het geduld niet voor.

Mijn elf vragen:
1. Wat is je favoriete artiest?
2. Wanneer en waar is voor jou de ideale tijd om te lezen?
3. Van welk boek dat je ooit las, was je het meeste van onder de indruk?
4. Wat is je gelukkigste herinnering?
5. Wat heb je allemaal thuis aan elektronische appartaten? Denk aan iPod, computer, telefoon, eReader e.d.
6. Wat is je favoriete boekenwinkel?
7. Wat heb je vandaag voor kleding aan?
8. Noem random iets wat je vandaag gezegd hebt.
9. Boek kopen of boek lenen?
10. Boeken met zorg behandelen of maakt het niet uit, hoe gehavender een boek, hoe geliefder het boek?
11. Hoeveel boeken heb je in je bezit? En hoeveel films?

Okee! En dan nu de bloggers die wij als LadyLibrary nomineren, ik ben er niet helemaal ingeslaagd om er elf te vinden.. Maar ik heb in ieder geval 8 blogs, die wij helemaal tof vinden:
1. Daphne
2. Inge
3. The Book Girl
4. De meiden van Adorable Books
5. Joany
6. Lyanne
7. Emma
8. De meiden van Books & Kisses

Veel succes allemaal met het beantwoorden van de vragen!
Vonden jullie het leuk om mij wat beter te leren kennen? Als je nog een vraag hebt, laat hem dan achter bij de comments!

9 thoughts on “Liebster Award

  1. Bedankt voor de nominatie! Ik kijk nog even of ik er wat mee doe… Het zijn wel leuke vragen!
    En ik vond het tof om jouw stukje te lezen. Toevallig heb ik zelf ook járen met veel plezier als caissière bij Albert Heijn gewerkt.

  2. Bedankt voor de nominatie!! Ik weet alleen nog niet of ik er iets mee ga doen, denk dat ik geen 11 bloggers verzamelt ga krijgen die nog geen nominatie hebben gehad :). Wel hele leuke vragen die zijn gesteld. Ik ga jullie zo wie zo even linken op mijn boekenblog, volg ullie blog al via bloglovin’ :). thebookgirl@upcmail.nl zou het gewoon moeten doen, straks eens naar kijken.

  3. Pingback: Nieuws uit Boekenland #5 | De Lady Library

  4. Leuke antwoorden!
    Over dat toetsenbord: de meeste landen hebben een qwerty bord, maar in belgië is het een azerty. Nogal lastig als ik in het buitenland op de pc ga, moet ik me plots aanpassen, want de letters staan ergens anders. Wat heb je dan nog aan die cursus blind typen 😉

  5. Pingback: Terugblik: februari 2013 | De Lady Library

Geef een reactie

