Emma’s Glück (Emma’s Geluk) – Claudia Schreiber

Recensie Emma's Geluk

Emma probeert haar boerderij voor gedwongen verkoop te behoeden.Vol liefde verzorgt ze haar varkens en slachten kan ze als de beste: ze zorgt voor een snel en pijnloos einde en dat maakt haar worsten bijzonder lekker.

Wanneer Max te horen krijgt dat hij ongeneeslijk ziek is, steelt hij een zak geld en een Ferrari om zijn laatste maanden in Mexico door te brengen. Op zijn vlucht belandt hij na een auto-ongeluk bewusteloos op het erf van Emma… Het begin van een bijzondere liefdesgeschiedenis. Emma’s geluk is een hartverwarmend en humoristisch verhaal; een modern sprookje met een tragische ondertoon.

Emma’s Glück is een boek dat ik voor Duits heb gelezen. Het is dat het verplicht is om boeken te lezen voor Duits, anders doe ik het namelijk liever niet. Ik heb op verschillende sites na het lezen van het boek eens opgezocht wat andere mensen ervan vonden. Velen waren erg lovend over het boek. Ik daarentegen, helemaal niet. Misschien dat het komt doordat ik niet alles begreep wat er in het boek stond, maar het verhaal sprak mij ook niet zo zeer aan. Een vrouw die liever een varken is. Erg apart als je het mij vraagt.
Wat mij wel erg beviel was dat Emma een wildvreemde zieke man in huis neemt en hem verzorgt. Ze is altijd erg eenzaam geweest en misschien zag ze in de man een toekomstige partner. Het einde van het boek vond ik echt gruwelijk, niet in de zin van dat het heel slecht was, maar meer om een bepaalde gebeurtenis.
Dit is dus totaal niet het boek voor mij. Misschien dat ik er in het Nederlands meer van zou hebben genoten?

Titel: Emma’s Geluk
Auteur: Claudia Schreiber
Verschenen: november 2012
Uitgever: ?
Pagina’s: 208
ISBN: 9022960145
Prijs: 7,50
Bestel op Cosmox.nl

Beoordeling Hartje 2
Liefs

4 thoughts on “Emma’s Glück (Emma’s Geluk) – Claudia Schreiber

  1. Pingback: Terugblik: januari 2013 | De Lady Library

Geef een reactie

