Nieuws uit Boekenland #4

Nieuws uit Boekenland

Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste ‘Nieuws in Boekenland’, maar vandaag heb ik weer een paar leuke nieuwtjes en sites verzameld die allemaal te maken hebben met boeken. Vorige keer liet ik weten dat de Debutantenblog van start was gegaan en sindsdien zijn er weer een paar hele leuke vragen (en antwoorden) geplaatst! Zeker de moeite waard om te kijken. Ook konden jullie stemmen op Chicklit.nl voor de Wildcard en deze is gegaan naar… De Urenfabriek van Fleur Brockhus en hier kunnen jullie mijn recensie van dit boek lezen!
Lees snel verder voor de nieuwtjes van deze keer.

Boek van het Jaar 2012

Nog meer nieuws van Chicklit.nl. Je kunt namelijk tot 31 januari stemmen op het beste boek van het jaar! Daar zit dus ook De Urenfabriek bij, het boek dat een wildcard kreeg. Verder zou je ook kunnen stemmen op Glazuur, Ben je Gek of Mag ik je nummer even? Klik hier om te stemmen. Welk boek kies jij?

Gefeliciteerd! Je hebt een boek geschreven

Nouja, niet helemaal. Volgens dit artikel dat ik op Twitter tegenkwam schrijven we gemiddeld 41, 368 woorden per email! Als je dat allemaal zou printen heb je een boek met dezelfde dikte als Lord of the Flies. Ik denk niet dat ik bij de veertig duizend in te buurt komt, ik communiceer veel liever via Whatsapp. Iets informeler en meestal sneller een antwoord. Ook via Twitter kun je snel iets laten weten.

From Cover to Cover

Via Twitter kwam ik ook op deze leuke site. Deze vrouw, Jenny Volvovski, verzint nieuwe omslagen van een boek als ze het gelezen heeft. Om het als een serie te laten lijken, gebruikt ze alleen maar de kleuren groen, zwart en wit. Ik vind het echt een heel leuk idee en heb mijn favorieten hier op een rijtje gezet. Wat vind jij van de covers?

The Hunger Games Quiet  The Grapes of Wrath

Printables

Onder onze volgers zitten veel schrijvers. Net als ik, want ik vind het ook heerlijk om mijn eigen verhaal te bedenken. Toch is het lastig om alle gegevens bij elkaar te houden. Want had die persoon blond haar, hoe reageerde hij op die situatie en was hij daar wel bij betrokken? Laatst schreef ik een over het handige programma yWriter, maar niet iedereen vindt het handig om alles online te hebben. SchrijfMee heeft de oplossing: Printables! Eigenlijk hele simpele bestandjes die je kunt uitprinten en invullen, zodat je alles bij elkaar hebt! Ik ga ze zeker gebruiken, vooral die voor de personages vind ik erg handig.

Dat waren de nieuwtjes van deze keer, als jullie nog wat leuks hebben gehoord, laat het ons weten in een comment!

5 thoughts on “Nieuws uit Boekenland #4

  1. Wat een leuke nieuwtjes. Wat een leuke cover ontwerpen zeg. Ik ben sinds jullie artikel over yWriter helemaal om. Wat een top programma! 🙂

  2. Pingback: Terugblik: januari 2013 | De Lady Library

Geef een reactie

