Recensie: De Urenfabriek – Fleur Brockhus

Recensie De Urenfabriek

Felice komt terecht bij patroon Ria de Roos op de sectie Arbeidsrecht. Ria blijkt een zuurpruim, opgefokt en kwaadaardig. Na een paar maanden is Felice eraan gewend dat ze nooit waardering krijgt. Ze raakt niet meer zo snel in paniek, gaat de beruchte vrijdagmiddag Blickborrel uit de weg, en weet hoe ze zich op zakenreizen heeft te gedragen. Maar de lange kantooruren en extreme werkdruk zijn funest voor haar seksleven. En wanneer de plagerige advocaat Simon steeds meer aandacht aan haar besteedt, gaat Felice grandioos voor de bijl.

Een kijkje in de wereld van de Grote Advocatuur door de ogen van de dappere stagiaire Felice.

En wat ben ik blij dat ik het gelezen heb. Het boek las heel erg lekker weg en ik kon ’s avonds niet stoppen met lezen.

Ik ben dit boek al meerdere keren tegengekomen op verschillende blogs en ik vond het tijd om het zelf ook eens te lezen. Ik houd namelijk verschrikkelijk veel van chicklits! En wat ben ik blij dat ik het gelezen heb. Het boek las heel erg lekker weg en ik kon ’s avonds niet stoppen met lezen.

Felice is echt een leuk persoon. Niet zo’n standaard meisje dat je in elke chicklit vindt, maar een slimme meid met een doel: advocaat worden. Ik kan me zo snel geen boeken herinneren die ik heb gelezen die ook in de advocatenwereld afspeelden, dus het was helemaal nieuw voor mij. Ik weet trouwens wel meteen wat ik niet wil worden later, haha. Maar zo’n kijkje achter de schermen vond ik echt heel erg leuk, ik houd wel van dat soort boeken. Misschien dat je het wel een beetje kan vergelijken met The Devil Wears Prada, waarin de hoofdpersoon ook keihard moet werken voor een verschrikkelijke baas.

Het verhaal kwam erg realistisch over en de personen vond ik origineel en leuk uitgewerkt. Ik heb af en toe echt zitten lachen en ik leefde op andere momenten enorm mee met Felice. Een echte aanrader!

Titel: De Urenfabriek
Auteur: Fleur Brockhus
Verschenen: januari 2012
Uitgever: The House of Books
Pagina’s: 320
ISBN: 9789044333855
Prijs: €16,95
‘Bestel op Cosmox.nl

Lijkt het jou wat om zo’n drukke baan te hebben?

Ik lees Nederlands

Ik heb dit boek voor de Ik Lees Nederlands! uitdaging gelezen. Het is mijn eerste boek van de tien boeken die ik wil gaan lezen. Klik hier voor mijn lijstje!

 

 

Beoordeling Hartje 4Liefs

12 thoughts on “Recensie: De Urenfabriek – Fleur Brockhus

  1. Pingback: Recensies voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

    • Doe je ook mee, Lyanne? Je kunt je hier opgeven, minimum 5 boeken – en dit boek is natuurlijk meteen al een hele leuke.

      Nadine – sorry voor de reklame op jouw blog. Ik kon het niet helpen. 🙂

      • Haha maakt niet uit hoor 😉 Ik vind het echt leuk dat er zoveel mensen meedoen, meer is alleen nog maar beter! Wel veel werk om dat allemaal bij te houden zeg.

      • Nu de recensies binnen beginnen te komen is het af en toe even bijhouden wie wat waar. Maar wel verschrikkelijk leuk. Ik wil nog uitrerekenen hoeveel boeken we met zijn allen willen lezen, een paar honderd zeker!

  2. Pingback: Nieuws uit Boekenland #4 | De Lady Library

  3. Pingback: Terugblik: januari 2013 | De Lady Library

  4. Pingback: Recensies -2- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  5. Pingback: Recensies -3- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

Geef een reactie

