Recensie: The Walking Dead (Serie)

Recensie Serie

Sherrif Rick Grimes wordt wakker in een verlaten ziekenhuis. De wereld is verwaarloosd en veranderd in het domein van vleesetende zombies. Rick begint een zoektocht naar zijn vrouw en zoontje. Onderweg komt hij erachter dat er maar weinig mensen aan het zombie-virus zijn ontkomen. Samen met de andere overlevenden probeert hij uit de handen te blijven van de bloeddorstige monsters…

Er zijn misschien veel mensen die bij het lezen van de beschrijving de serie al meteen aan de kant leggen. Niet raar, want zijn series met vleesetende zombies niet een cliché? Nee dat hoeft zeker niet, want The Walking Dead bewijst het tegendeel. In de serie wordt precies de perfecte balans tussen verhaallijn en horror gebruikt. In de serie volg je de hoofdpersoon Rick Grimes, die na een coma wakker wordt in een verlaten ziekenhuis. Tenminste, op het eerste gezicht lijkt het een verlaten ziekenhuis, maar al snel komt Rick erachter dat de wereld in een terrein van zombies is veranderd. Nadat hij een leeg huis heeft gevonden gaat hij op zoek naar zijn gezin. Het begin van Ricks zoektocht is ook meteen het begin van de horror, en ik kan je verzekeren dat er échte horror inzit. De zombies zijn ontzettend goed en angstaanjagend gemaakt, en in combinatie met het gebruik van geluid wordt alles nog vele keren enger. Zelfs voor een echte horror fanaat is dit nog leuk!

Wat de serie alleen maar extra kracht geeft zijn de acteurs. Ze zijn geweldig overtuigend en ook echt goed. Kortom een geweldige serie die horror en realisme perfect met elkaar weet te mengen. Hier en daar zit er nog de nodige romantiek en haat in, en de verhaallijnen zijn goed en vaak zeer onverwacht. Eigenlijk gewoon een serie die het kijken helemaal waard is!

The Walking Dead

Titel: The Walking Dead
Regie: Frank Darabont
Aantal seizoenen: 2 (3e seizoen start 30 oktober)
Prijs: seizoen 1 €24,99 ; seizoen 2 €29,99

Beoordeling Hartje 5Liefs

2 thoughts on “Recensie: The Walking Dead (Serie)

1. Ik ga hem toch maar een kans geven. Zombies vond ik vroeger helemaal niets, maar na het lezen van de Klauwen van het Woud en deze lovende recensie wil ik Zombies wel een kans geven 🙂

2. Ik vind horror en zombies en alles wat er mee te maken heeft 10 x niks, maar ik ben echt fan van deze serie. De zombies zijn een deel van het verhaal, maar niet het enige dat telt. Goede combinatie!