Recensie: Magic Mike

Recensie Magic Mike

Channing Tatum is back en hij is niet alleen! Samen met Alex Pettyfer, Matt Bomer en Matthew McConaughey is hij te zien in de romantische sexy komedie van Steven Soderbergh: Magic Mike.

Mike (Tatum), een ervaren stripper, neemt een jonge jongen genaamd The Kid (Pettyfer) onder zijn hoede en leert hem de fijne kunst van het strippen, feesten, vrouwen versieren en gemakkelijk geld verdienen.

Eindelijk was het dan tijd om Magic Mike te kijken. Al sinds de release kijk ik uit naar deze film en mijn verwachtigen waren dus ook erg hoog. Vooral, of misschien wel helemaal, omdat Channing Tatum de hoofdrol speelt. En wees nou eerlijk, wie wil hem nou niet als stripper zien?

Het verhaal van Magic Mike is geïnspireerd op het verleden van Channing Tatum zelf. Persoonlijk vind ik dat het echte diepgaande verhaal een beetje naar de achtergrond is gedrukt en dat er wel heel veel acts worden opgevoerd. Niet dat dat zo vervelend is, haha, maar daardoor werd de film voor mij een beetje eentonig. De karakters ontwikkelen zich niet heel veel en niet alles is even geloofwaardig.

bron

Nu lijkt het alsof Magic Mike een vreselijk slechte film is, maar natuurlijk is dat het niet. Ja, de minpuntjes die ik hierboven noemde had ik liever niet willen opnoemen, maar ondanks dat is Magic Mike echt een geweldige film voor een gezellige avond met vriendinnen! Je kunt lachen om de grappen en kwijlen bij het halfnaakte lichaam van Channing Tatum.

Als je het dus prima vindt om eens lekker een film te kijken waarbij je niet zoveel hoeft na te denken en twee uur lang naar Channing Tatum mag kijken, is dit de perfecte film. Ik had het een betere film gevonden als er een duidelijkere verhaallijn in had gezeten, maar ondanks dat heb ik wel genoten van Magic Mike!

Titel: Magic Mike
Regie: Steven Soderbergh
Verschenen: juli 2012
Duur: 110 minuten
Prijs: €14,99
Bestel op Cosmox.nl

Beoordeling Hartje 3Liefs

5 thoughts on “Recensie: Magic Mike

  1. Ik heb hem ook gezien, maar het verhaal viel inderdaad wat tegen. Al denk ik niet dat het het soort film is die je moet gaan zien voor het verhaal… 😉

Geef een reactie

