Recensie: Breaking Dawn Part 2

Recensie Breaking Dawn part 2

Het is zover. Eindelijk is de ongewone Bella Swan een vampier geworden en kan ze voor eeuwig samen zijn met haar zielsverwant Edward en hun dochtertje Renesmee. Maar ze zal nog even moeten strijden om haar gelukkige eind te krijgen, want door een compleet misverstand van Irina, een lid van een bevriende vampierclan, worden de Volturi, de ‘koningen’ van de vampieren, ingelicht. De Volturi besluiten de Cullens dan maar eens een bezoekje te brengen. Maar dat bezoek is niet bedoeld om gezellig te zijn.

Ondanks het feit dat ik vroeger een enorme Twilight-fan was, ging ik enigzins schoorvoetend naar de laatste film van de Twilight-reeks kijken. Ik had er wel zin in, maar eigenlijk had ik meer zin in de film die we van plan waren te kijken (The Rise of the Guardians – ik hou van Dreamworks films) voordat we beseften dat er geen originele versie van was. Dus Breaking Dawn dan maar.

Ik was vrij op mijn gemak toen ik me nestelde in mijn zetel, maar dat zou niet zo lang zo blijven. Ik heb Morgenrood zo veel gelezen dat ik het boek bij wijze van spreken van buiten kon opzeggen. Het eerste deel van de film was leuk en precies hoe ik het in mijn hoofd had voorgesteld (pluspunt!). Maar toen brak de spanning aan. Opeens gebeurde er iets wat ik hélemaal niet voorzien had, en overigens ook niet in het boek stond. Ik flipte bijna helemaal toen er zich nog veel meer onverwachte dingen voordeden. Ik zal niet te veel verklappen over het verhaal en wat ze veranderd hebben in de film, maar ik kan je verzekeren dat de hele zaal onder spanning stond.

In het algemeen was het een goede film met mooie beelden en een leuke soundtrack, maar als je eerder het boek hebt gelezen bereid je dan voor op een grote plot twist. Het is beslist de moeite waard om hem te gaan kijken. Een waardige afsluiter van de reeks.

Titel: The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2
Regie: Bill Condon
Verschenen: November 2012
Duur: 134 minuten

Heb jij ook al een bezoek aan de bioscoop gebracht om deze film te kijken? Was jij ook verrast?

Beoordeling Hartje 4

5 thoughts on “Recensie: Breaking Dawn Part 2

1. Ik was ook behoorlijk geschokt. Zat een groot deel van de film huiverend ‘nee’ te knikken. (Het meisje naast me dat ik dus helemaal niet kende pakte op een dramatisch moment opeens mijn arm voor morele steun. 😛 )

2. Pingback: Onze favorieten van 2012 | De Lady LibraryDe Lady Library