Tag: De Hongerspelen

Spotgaai pin

Bron: weheartit

Mij kun je echt wel een tribuut (zo worden hongerspelenfans genoemd) noemen, dus had ik meteen heel veel zin om deze tag te doen. Als je ook houdt van de Hongerspelen, lees dan snel verder!

1. In welk district zou jij willen leven?

Telt District 13 ook? Zo niet, dan kies ik voor district 7, het district waar papier en houtwaren worden vervaardigd, omdat ik heel graag bossen heb en… Ja, het spreekt me gewoon erg aan.

2. Wat zou jij doen om indruk te maken op de makers?

Ik zou waarschijnlijk net géén indruk willen maken op de makers. Ik zou gewoon tonen dat ik weet welke planten ik kan eten en welke niet, zodat ik een lage score krijg en niemand echt moeite zou nemen om mij als doelwit op te stellen.

3. Wat zou jij van thuis meenemen naar de Hongerspelen?
Waarschijnlijk een foto van mijn dierbaren. In een amulet ofzo.

4. Welk wapen zou jij kiezen?
Ik denk dat ik een paar kleine bijlen zou nemen om te gooien en misschien een dolk voor dichtbij-gevechten.

5. Zou jij de kans grijpen om wat te pakken uit de Cornucopia?
Nee, ik zou meteen een schuilplaats zoeken tot het bloedbad voorbij is en misschien, als de kust veilig zou zijn, iets gaan pakken als er nog iets zou zijn. Anders zou ik er gewoon uit de buurt blijven.

6. Wat zou jouw strategie zijn om de Hongerspelen te winnen?
Ik zou me zo zwak mogelijk voorstellen. Als er een meer zou zijn zou ik misschien naar een onderwatergrot zoeken om me daar te verstoppen. Ik zou van schuilplaats naar schuilplaats gaan en nooit een gevecht beginnen als dat niet nodig zou zijn. Als ik op de een of andere manier toch met een groot gevaar in contact zou komen zou ik waarschijnlijk nachtslot eten zodat mijn dood niet al te pijnlijk zal zijn.

7. Met welk karakter zou jij een bondgenootschap willen hebben?
Ik denk dat ik een bondgenootschap zou willen hebben met Thresh, als dat mogelijk zou zijn. Na verloop van tijd (als er misschien nog tien tributen over zouden zijn ofzo) zou ik wegglippen en mijn eigen weg gaan.

8. Wie heeft jou kennis laten maken met De Hongerspelen?
Niemand. Een paar jaar geleden zag ik de Hongerspelen in een boekenrek staan in een boekenwinkel. Ik was meteen geïnteresseerd maar aangezien ik al verschillende boeken had gekocht waar ik niet eens in had gekeken besloot ik het niet te kopen. Daar heb ik nog altijd spijt van.

9. Welk boek van de drie is jouw favoriet?
Sowieso het eerste, omdat dat gewoon het begin van alles is en meer spanning bezit dan de anderen, hoewel het derde boek me wel emotioneel heeft verwoest…

10. Wie is jouw favoriete karakter?
Johanna, die in Vlammen haar eerste verschijning maakt. Ik vind haar een heel boeiend karakter, en ze doet me ook wel aan mezelf denken door haar sarcasme en humor.

11. Welk deel in de boeken is jouw favoriet?
Het laatste hoofdstuk van Spotgaai en de epiloog, omdat het me élke keer in tranen doet uitbreken. Het ‘gevoel’, waarover ladyAnnemiek al een column over geschreven heeft, heb ik telkens verschrikkelijk sterk.

12. Naar welke scène in de film kijk jij het meeste uit?
In de eerste film, die al uit is, keek ik uit naar de mutilantenscène, die me wel een beetje teleurstelde.
In de volgende film kijk ik erg uit naar het moment waar alle tributen elkaar een hand geven, als teken van verbondenheid.

Ben jij ook zo’n Hongerspelenfreak als ik? Wat zou jij doen als je in de arena terecht zou komen?

Liefs

5 thoughts on “Tag: De Hongerspelen

  1. Pingback: Tag – The Hunger Games

Geef een reactie

