Nieuws uit boekenland #3

Nieuws uit Boekenland

Elke 2 weken verzamel ik een paar leuke tweets, nieuwtjes en sites die allemaal te maken hebben met boeken. Vorige keer liet ik een paar leuke winacties m.b.t. Sinterklaas zien. Ik ben erg nieuwsgierig of één van jullie mee heeft gedaan aan de actie van Chicklit.nl! En welk boek heb jij gekozen bij de actie van The House of Books?
Deze week heb ik weer wat leuke nieuwtjes, dus lees snel verder!

Vers! geplukt

Laatst kwam ik via via op deze site, waar F. Verduuren en S.J. Dreifzandt “zonder enige regelmaat” schrijven aan hun roman. Volgends de site zijn “voor- en tegenstanders het roerend eens; dít wordt ’s Neerlands eerste gratis bestseller”. 20 november is het eerste stuk geplaatst en tot op dit moment is er nog niks nieuws bijgekomen. Ik ben benieuwd!

Boekzilla

Afgelopen week ontdekte ik de site Boekzilla. Er wordt nog druk gewerkt aan dit sociaal netwerk voor boekenliefhebbers, maar je kunt je emailadres achterlaten om op de gastenlijst te komen! Wij hebben het al gedaan, zoals je misschien al via Twitter hebt gezien, en we zijn erg benieuwd naar de site.

Debutantenblog

Vandaag is de debutantenblog van start gegaan. Hier beantwoorden zes debutanten elke zondag en vraag over schrijven en alles wat daarmee te maken heeft. De eerste vraag, verzonnen door Myrthe van der Meer, luidt:

Wie bepaalt wat een lezer tijdens het lezen voelt: de lezer of de schrijver?

Ik denk dat de schrijver de lezer een bepaald gevoel wil geven, maar ik denk dat de lezer bepaalt hoe hij/zij het voelt. Het is maar net hoe je iets opvat.

Boek van het jaar Wildcard

Elke maand kiest Chicklit.nl een boek van de maand. Deze boeken worden uit een hele stapel gekozen en moeten dus wel erg goed zijn. Dit jaar wordt er ook een boek van het jaar gekozen, maar helaas kan dat er maar één zijn. Er zijn natuurlijk boeken buiten de boot gevallen, maar voor één van deze vier boeken staat er nog een wildcard te wachten. Chicklit.nl heeft daarom jouw stem nodig! Je kunt kiezen uit:

  • De scheidingsclub – Sophie King
  • Er hangt iets in de lucht… – Sasha Wagstaff
  • De urenfabriek – Fleur Brockhus
  • Het meest fantastische liefdesverhaal aller tijden – Lucy Robinson

Welk boek kies jij?

Dit waren de nieuwtjes van deze week, laat het ons weten als er nog iets is gebeurd in boekenland!

3 thoughts on “Nieuws uit boekenland #3

Geef een reactie

