Recensie: Crash – Mariëtte Middelbeek

Daphne en Maarten zijn nog maar net getrouwd als Maarten door een ongeluk om het leven komt. Voor Daphne breekt een zware tijd aan. Niet alleen is het verdriet om Maarten erg groot, ze wordt ook gedwongen te verhuizen en moet een nieuwe baan zoeken. Daphne besluit het dorp en de boerderij, waar ze zo gelukkig met Maarten woonde, achter zich te laten en trekt naar Amsterdam. Maar net als ze haar leven weer wat op orde heeft, doet Daphne een wel heel verrassende ontdekking.

Ik ben dol op de boeken van Mariëtte Middelbeek. Zo kon je namelijk eerder de recensies van Turbulentie en Status O.K. hier op De Lady Library lezen. Ook dit boek sprak mij heel erg aan en natuurlijk moest ik het in één ruk uitlezen, want de boeken van Mariëtte Middelbeek slepen je van hoofdstuk naar hoofdstuk.

Het verhaal begon echt heel zielig, want Daphne werd al heel jong weduwe. Ze was samen met Maarten nog zoveel van plan dat ik gewoon medelijden met haar had. Maar naarmate ik verder in het boek kwam, werd het eigenlijk wel een heel mooi verhaal. Daphne vond een appartement in Amsterdam en werd langzaam aan steeds gelukkiger. Mariëtte Middelbeek heeft het heel mooi beschreven hoe Daphne in het begin ’s ochtends niet eens uit haar bed wil komen, maar later toch best vrolijk is. Het boek bevat heel veel emoties, romantiek en spanning.

Zoals ik al zei dus echt een heel mooi verhaal. Ik kon goed met de hoofdpersoon meeleven, al vond ik haar af en toe wel een beetje dwars, wat het verhaal wel weer erg leuk maakte. Een echte aanrader!

Titel: Crash
Auteur: Mariëtte Middelbeek
Verschenen: september 2011
Uitgever: Marmer
Pagina’s: 320
ISBN: 9789460680496
Prijs: 16,95
Bestel op Cosmox.nl

7 thoughts on “Recensie: Crash – Mariëtte Middelbeek

  1. Pingback: Terugblik: november | De Lady Library

  2. Pingback: Onze favorieten van 2012 | De Lady LibraryDe Lady Library

Geef een reactie

