Tag: Literary Dinner

bron: weheartit

Zoals al eerder was aangekondigd op de LadyLibrary ben ik de nieuwste Lady. Ik ben heel blij om mee te mogen werken aan de LadyLibrary en ik hoop dat je zult genieten van mijn artikelen. Als eerste artikel leek het mij leuk om een tag te doen zodat je mij iets beter leert kennen. Ik doe niet zomaar een tag, maar de Literary Dinner tag waarbij je 10 personages uit moet nodigen voor een diner.

Je hebt nodig:

1. Iemand die goed kan koken
Eigenlijk kan ik niet veel personages bedenken die goed kunnen koken. Ik kom alleen op Molly Wemel uit Harry Potter en Julie uit Julie & Julia van Julie Powell. Julie is geen fictief karakter (en eerlijk gezegd lijkt zij mij niet heel vriendelijk), dus ik ga maar voor Molly Wemel. Ik denk dat zij er goed voor zou zorgen dat iedereen goed te eten krijgt.

2. Iemand die genoeg geld heeft om het feestje te financieren
Hiervoor nodig ik Mia Thermopolis uit Dagboek van een Prinses uit. Ik ben gek op de boeken uit die serie geschreven door Meg Cabot, vooral omdat Mia zo’n grappig karakter is. Gelukkig is zij ook heel rijk, omdat ze een prinses is en zo, dus zij kan dit feestje financieren. Als ik Mia in het echt zou ontmoeten ben ik alleen bang dat ik non-stop als een paard zou hinniken van het lachen, maar dat risico durf ik wel te lopen.

3. Iemand die een smakelijke scène kan veroorzaken
Ik heb sinds kort de tv-serie Gossip Girl herontdekt en ik kan niet meer stoppen met kijken. Ik heb lang, lang geleden de boekenserie gelezen en ik geef toe dat het niet de best geschreven boeken zijn. Maar de Gossip Girl-serie van Cecily von Ziegesar is wel echt een guilty pleasure voor mij, mede dankzij de geweldige karakters. Dus ik moet wel Blair Waldorf kiezen als gast die een smakelijke scène kan veroorzaken. Ik durf erop te wedden dat ze dat zal doen ook.

4. Iemand die grappig is
Ik heb onlangs het boek Ik + Earl + de stervende Rachel van Jesse Andrews gelezen. Hoewel de titel van dit boek niet erg vrolijk of grappig klinkt, heb ik zelden zo hard gelachen om een boek. Ongeacht waar ik was, stiltecoupé van de trein of niet, ik kon mijn lachen niet inhouden. De “ik” van dit boek, Greg, is de verteller van dit boek en hij kan heel grappig vertellen. Maar zijn beste vriend Earl is ook hilarisch. Het liefst zou ik ze allebei willen kiezen, want als duo zijn ze nog grappiger. Maar als ik echt moet kiezen, ga ik voor Earl. Hij is grappig zonder dat hij het door heeft.

5. Iemand die heel erg sociaal en populair is
Als ik denk aan een populair en heel social personage moet ik meteen aan Serena van der Woodsen denken. Ik begrijp dat het nu wel duidelijk is dat ik op het moment te kampen heb met een verslaving aan Gossip Girl. Maar ik kan nauwelijks een ander personage bedenken dat net zo populair en cool is als Serena. En ik zou haar wel graag willen ontmoeten. Misschien kan ze me een paar tips and tricks leren om net zo flawless en zelfverzekerd over te komen als zij.

6. Een schurk
Eigenlijk wil ik helemaal geen schurk uitnodigen. Waarom zou je iemand uitnodigen die de sfeer gaat bederven? Maar de regels zijn nou eenmaal zo dat je ook een schurk moet uitnodigen, dus dan kies ik Graaf Olaf uit de serie Ellendige Avonturen van Lemony Snicket. Graaf Olaf is echt een slechterik maar hij is ook wel grappig in zijn doen en laten. Dus hopelijk zal hij de sfeer niet helemaal verpesten, maar ook zorgen voor een beetje entertainment op mijn fantastische feestje.

7. Een stelletje
Ik hoop dat hij alsnog zou willen komen ondanks dat z’n moeder het eten verzorgt deze avond, maar ik zou Ron en Hermelien kiezen. Afzonderlijk zijn dit al geweldige personages die ik ontzettend graag zou willen ontmoeten en omdat ze een stelletje zijn is dit een soort van “twee halen, één betalen”-deal. Bovendien is dit stelletje niet klef, dus ze zullen niet heel de avond in een hoekje staan te knuffelen. Ik denk dat ze met iedereen zullen kletsen en grapjes zullen maken. Nou wil ik dat ze in het echt op mijn feestje komen.

8. Iemand die de held is
Je zou denken dat ik hier Harry Potter zou kiezen aangezien ik heel erg fan ben van die boeken. Maar ga ik toch maar voor Katniss Everdeen uit de Hongerspelen van Suzanne Collins. Eigenlijk maakt het mij niet zo heel veel uit of Harry of Katniss komt of dat ze überhaupt komen opdagen, want bijzonder aardig lijken ze me niet. Ik zou alleen tegen ze willen zeggen wat voor een goede daden ze verricht hebben. Of zoiets. Tja, wat moet je nou tegen een held zeggen?

9. Iemand die niet genoeg gewaardeerd wordt
Hoewel ik deze serie tot nu toe nog niet genoemd heb, ben ik ook gek op de Sisterhood of the Travelling Pants-serie van Ann Brashares waarvan de eerste titel in het Nederlands 4 vriendinnen, 1 spijkerbroek heet. Het liefst zou ik alle vier de vriendinnen, Carmen, Tibby, Lena en Bridget, uit willen nodigen. Maar dat is tegen de regels. Daarom kies ik Bridget omdat zij mij het meest aanspreekt van de vier vriendinnen. Ik heb eigenlijk niet echt specifieke redenen waarom ik Bridget zo’n leuk en bijzonder personage vind, maar het is wel één van mijn favorieten.

Trouwens, zowel Bridget en Serena worden door Blake Lively gespeeld én beide karakters zijn van Nederlandse afkomst! Voluit heten ze Bridget Vreeland en Serena van der Woodsen. Dat zijn wel héél Nederlandse namen, vind je ook niet?

10. Iemand naar eigen keuze
Dan kies ik toch maar Greg uit Ik + Earl + de stervende Rachel zodat Earl iemand heeft om mee te praten en omdat ze samen nog veel grappiger zijn dan afzonderlijk van elkaar.

Ik hoop dat je een beter idee hebt gekregen van mijn smaak in boeken. Wie zou jij uitnodigen voor een Literary Dinner?

5 thoughts on “Tag: Literary Dinner

  1. Pingback: Terugblik: november | De Lady Library

  2. Pingback: De Boekblogger Enquête 2012 | De Lady LibraryDe Lady Library

Geef een reactie

