Recensie: Crazy, Stupid, Love.

Wanneer zijn vrouw hem na een heel lang huwelijk vertelt dat ze met haar collega heeft geslapen en een scheiding wilt, valt Cal, een man van middelbare leeftijd, helemaal uit de lucht. Hij beslist om alleen in een appartement te gaan wonen en gaat elke dag naar een chique club. Daar wordt hij opgemerkt door Jacob, een echte playboy. Die besluit om Cal onder zijn hoede te nemen zodat ook hij vrouwen kan versieren. Thuis is zijn dertienjarige zoon helemaal verliefd op zijn drie jaar oudere babysitter, die op haar beurt weer verliefd is op iemand anders. Dan is er ook nog de studente Hannah, die een niet erg opwindende relatie heeft en amper uitgaat. Deze romantische komedie volgt verschillende mensen die allemaal op een andere manier met de liefde omgaan.

Crazy, Stupid, Love lijkt op het eerste zicht de zoveelste romantische komedie met typische Amerikaanse humor. Zulke komedies trekken me helemaal niet aan. De enige reden waarom ik hem zo graag wou zien was omdat Emma Stone en Ryan Gosling (yummie!), twee van mijn favoriete acteurs, erin meespelen.
Mijn verwachtingen bleken al snel helemaal onterecht te zijn. De soundtrack was meteen helemaal mijn ding, en het plot was helemaal niet afstotelijk, zoals soms het geval is in romantische komedies. Het hoofdpersonage was een zielenpoot, maar ook niet zo dat het irritant werd. Ook de andere personages waren origineel en interessant.
En de humor? Die was ge-wel-dig. Het was helemaal niet die goedkope, platte hamburgerhumor die ik verwacht had. Het was meer een droge humor die me heel erg aansprak. Ook heb ik een aantal keren echt moeten glimlachen of zelfs luidop lachen, wat ik normaal nooit doe tijdens films van dat genre. Ondanks de humor waren er toch nog hartverwarmende momentjes die een heel leuke afwisseling waren.
Wat ik tijdens de film wel vond van het plot, was dat het de typische hoogtes en laagtes had van een komedie. Maar tegen het einde van de film was die gedachte helemaal weggevaagd, want er komen verschillende plot twists (de ene al groter dan de ander) die zelfs ik – en ik ben vrij goed in het voorspellen van hoe films aflopen – niet verwacht had.
Kortom, Crazy, Stupid, Love is een gezellige, grappige (!) romantische komedie die door zowel vrouwen als mannen gesmaakt kan worden!

http://www.youtube.com/watch?v=J41gHd80ggM

Titel: Crazy, Stupid, Love.
Regie: Glenn Ficarra en John Requa
Verschenen: September 2011
Duur: 118 minuten
Prijs: €9,99
Bestel op Cosmox.nl

Heb jij hem ook gezien en ben jij zoals ik ook zo van je stoel gevallen op het einde? Laat het ons weten!

3 thoughts on “Recensie: Crazy, Stupid, Love.

  1. Pingback: Terugblik: november | De Lady Library

Geef een reactie

