Recensie: Drift – Becca Fitzpatrick

Nora Grey, een heel gewoon meisje, krijgt een nieuwe klasgenoot: Patch. Hij is knap, ouder en heel irritant. Jammer genoeg moeten ze samen aan een project werken, hoewel Nora dat veel liever met haar beste vriendin zou doen. Patch blijkt heel veel over Nora te weten en dat is best raar. Bovendien lijkt het wel of ze hem overal tegen komt: in de bibliotheek, op de pier, in haar favoriete eettentje… Er gebeuren mysterieuze dingen en Nora weet niet meer wat wel of niet echt is. Dat Patch er iets mee te maken heeft is wel duidelijk. Maar wat precies? Wie is hij werkelijk en is hij wel te vertrouwen?

Nu het buiten koud en al vroeg donker is, kan ik extra genieten van een spannend boek. Na school zou ik het liefste gelijk m’n bed in kruipen met een m’n boek. Kopje thee met een lekkere koek erbij en genieten maar.

En als je het dan over spannende boeken hebt, heb je aan Drift een goede. Ik las dit boek voor het eerst toen het hartje zomer, meer dan 30 graden en er geen wolkje aan de lucht te zien was. En ondanks die heerlijke Spaanse temperaturen kreeg ik af en toe de kriebels van Drift.

Ik dacht eerst dat Drift een soort Twilight zou zijn, maar dan nét een beetje anders. Ik liet me toch overhalen door de lovende woorden van andere booklovers. En mijn vooroordelen waren weer eens totaal niet waar. Het boek is totáál anders als Twilight, echt niet te vergelijken.

Ik vind dat het boek erg goed geschreven en opgebouwd is. De perfecte balans tussen dialoog en beschrijving zorgt ervoor dat je helemaal in het verhaal zit. Met de realistische beschrijvingen wordt de setting van het verhaal erg goed tot uiting gebracht. Het verhaal speelt zich namelijk af in mistig stadje in een uithoek van Amerika, de perfecte plek voor duistere zaakjes. Dit alles zorgt ervoor dat het boek een duistere touch krijgt en je heerlijk zit te griezelen.

Het verhaal zelf is erg goed uitgedacht, het is eigenlijk één grote puzzel waarvan vanaf het eerste hoofdstuk de stukjes langzaam op hun plaats vallen. Daar houd ik van: raadsels proberen op te lossen, antwoorden proberen te vinden op vragen die bij je opkomen. Uiteindelijk blijkt het allemaal heel anders in elkaar te zitten dan je had gedacht en toch is het nog logisch. I luv it!

Een geweldig boek voor liefhebbers van spanning, raadsels en duisterheid.

Titel: Drift
Auteur: Becca Fitzpatrick
Verschenen: juni 2011
Uitgever: The House of Books B.V.
Pagina’s: 351
ISBN: 9789044331417
Bestel Drift voor €15,95 op Cosmox.nl

Werd jij ook zo betoverd door dit boek? Of ben jij niet zo’n bovennatuurlijk type?

 

 

5 thoughts on “Recensie: Drift – Becca Fitzpatrick

  1. Pingback: Terugblik: november | De Lady Library

  2. Pingback: Onze favorieten van 2012 | De Lady LibraryDe Lady Library

  3. Ik vind dit echt een geweldig boek! Nee, ik vergis me. Ik vind de hele serie geweldig! Ik heb hem gelezen in de bibliotheek en wou hem dan ook uiteindelijk gaan kopen. Maar hij is nergens meer verkrijgbaar! Weet iemand toevallig waar ik het boek kan kopen? Ik zou het zo graag in mijn collectie hebben!

Geef een reactie

