Nieuws uit boekenland #2

Een nieuwe categorie op De Lady Library, namelijk Nieuws uit boekenland! Elke 2 weken verzamel ik een paar leuke tweets, nieuwtjes en sites die allemaal te maken hebben met boeken. Vorige keer liet ik jullie onder andere weten dat NaNoWriMo van start was gegaan, inmiddels zijn we al op dag 18! Helaas kom ik momenteel niet verder dan de 20.000 woorden. Lees snel verder voor het laatste nieuws uit boekenland!

Win boeken van de Sint!

Op de website van The House of Books is een heel erg leuke actie georganiseerd: laat de Sint voor 6 december a.s. weten welk boek van The House of Books jij de Sint en zijn pieten cadeau zou doen en waarom, en win misschien wel een heel leuk boekenpakket met o.a. De Laatste Sterft van Tess Gerritsen!

Trek een lootje op Chicklit.nl

En we blijven nog even in de Sinterklaasstemming, gewoon omdat het zo leuk is! Bij Chicklit.nl kun je een ‘lootje trekken’ waarmee je gegarandeerd een boek krijgt toegestuurd. Je mailt namelijk de titel en schrijver van een boek dat je weg wilt geven samen met je adresgegevens naar Chicklit.nl en zij zorgen dan dat je jouw boek naar iemand kan sturen, en andersom natuurlijk. Zo is het een verrassing welk boek je rond pakjesavond thuisgestuurd krijgt.

Negenjarige schrijft haar eerste boek

Via Schrijven Online kwam ik op de blog van Martha Payne, NeverSeconds, waarop ze schreef over het eten in de kantine van haar school. Ze kreeg hulp van Jamie Oliver en wist 120.000 pond binnen te halen voor goede doelen.
In het boek staan allemaal tips voor gezond eten voor kinderen. Ik vind het echt een heel mooi initatief!

NaNoWriMo

En zoals ik al zei, NaNoWriMo is nog steeds bezig! Helaas zit ik zelf een beetje vast in mijn verhaal en door schoolwerk kom ik maar niet verder. Ik vond wel dat ik door NaNoWriMo echt door bleef schrijven, dus als het op school weer wat rustiger is ga ik zeker weer verder. Ook al is dat misschien pas in december…

Heb jij nog een nieuwtje wat iedereen moet weten?

Geef een reactie

