Recensie: Edge of Darkness

Thomas Craven is een oudgediende op de afdeling moordzaken in Boston. Wanneer zijn enige kind, de 24-jarige Emma op zijn stoep wordt vermoord, gaat iedereen ervan uit dat Thomas het doelwit was. Maar al snel komt hij erachter dat zijn dochter een gevaarlijk dubbelleven leidde, en dat ze daarom is vermoord. Zijn zoektocht naar de waarheid brengt hem in de gevaarlijke wereld van grote bedrijven die er alles aan doen om de waarheid te verbergen, zelfs moord. Thomas is vastbesloten zijn dochter te wreken, al kost het hem zijn leven…

Het was weer een gewone zaterdagavond en mijn ouders besloten om deze film te gaan kijken. Als ik hoor dat het een actiefilm is heb ik op de een of andere manier niet zo veel zin meer om de film te kijken. Ik besloot toch maar beneden te blijven en ik ben blij dat ik dat heb gedaan!
Thomas heeft zijn dochter al een lange tijd niet meer gezien. Als zij besluit om naar huis te komen is hij erg blij. Dit duurt echter niet voor lang. Emma wordt voor zijn neus doodgeschoten. Dit vond ik erg heftig. Thomas geeft zichzelf de schuld net als de rest van de wereld. Dan komen ze erachter dat Emma het doelwit was. Waarom vertelde ze nooit zoveel over haar werk?
De spanning zat er goed in in de film. Ik bleef nieuwsgierig en moest en zal weten hoe het af ging lopen. Dat is een goed teken. Normaal gesproken zou ik na de reclame de film niet meer verder kijken. Naarmate de film vordert komt Thomas steeds meer te weten over de baan van zijn dochter. Het bedrijf ging erg ver en behandeld zijn werknemers niet goed. Wat ze Thomas’ dochter hebben aangedaan vond ik echt niet kunnen. Wat ze haar aandeden ga ik natuurlijk niet verklappen! Daar kom je zelf achter als je de film gaat kijken.

Edge of Darkness vond ik een zeer geslaagde film en zeker de moeite waard om te kijken!

Titel: Edge of Darkness
Regie: Martin Campbell