Nieuws uit boekenland #1

Een nieuwe categorie op De Lady Library, namelijk Nieuws uit boekenland! Elke week verzamel ik een paar leuke tweets, nieuwtjes en sites die allemaal te maken hebben met boeken. Lees snel verder!

Hoe overleeft Rosa in New York?

Ik denk, nee ik weet, dat ieder meisje wel de Hoe overleef ik…-serie kent. Helaas is Francine Oomen gestopt met deze serie, maar Rosa is terug! In deze serie, Rosa & co, is Rosa volwassener en maakt ze weer genoeg dingen mee. Ik wil hem zeker gaan lezen! Jij ook?

Hoe overleeft Rosa in New York ligt vanaf 13 november in de winkels en kost tot 1 januari €12,95!

Nederland Leest

Gisteren, 1 november, is de campagne Nederland Leest van start gegaan. Dit jaar leest Nederland De Donkere Kamer van Damokles, geschreven door W.F. Hermans. Het boek is gratis voor leden van de bibliotheek. Zelf heb ik het boek gekregen van mijn leraar Nederlands, maar ben helaas nog niet verder dan bladzijde dertig. Ik ben erg nieuwsgierig, het is geen boek dat ik zelf zou uitkiezen, maar na de documentaire van afgelopen zondag ga ik hem zeker nog lezen. Heb jij dit boek al in huis?

Boekentrailers

Via Twitter kwam ik een paar dagen geleden op de site Boekentrailers.nl. Eerlijk gezegd kijk ik zelf nooit een boekentrailer, maar op deze site staat alles handig gesorteerd. Mijn favoriete trailer is die van Vrees Me, het bouwt de spanning op en nu wil ik het boek zeker lezen!

NaNoWriMo

Gisteren is ook de National Novel Writing Month van start gegaan. Zelf doe ik voor de tweede keer mee, maar vorig jaar was niet zo’n succes. Ik vond het toch wel lastig om het schrijven te combineren met mijn schoolwerk, maar Schrijven Online heeft handige tips online gezet! Zoals de tip dat je niet moet gaan verbeteren en schrappen tijdens deze maand, daar heb je namelijk de elf maanden na november nog voor. Doe jij ook mee?

4 thoughts on “Nieuws uit boekenland #1

  1. Wat leuk, deze nieuwe categorie. Ik vind de site boekentrailers ook heel erg leuk. Nu wacht ik alleen nog op een site voor boekenposters. Zou zo graag mijn hele hobby kamer behangen met de covers van mijn lievelingsboeken 🙂

  2. Dat van Rosa is zo leuk! 🙂 Ik heb echt alle boeken en films en weet ik veel wat er allemaal van te vinden is gelezen/gekeken! Dus nu ben ik wel verplicht om deze nieuwe reeks een kans te geven, toch? 😉

  3. Pingback: Nieuws uit boekenland #2 | De Lady Library

Geef een reactie

