Tag: Boeken kopen

bron: weheartit

Al een paar dagen zijn de bekende boekenbloggers bezig met de ‘Book Buying Tag’. Wij zijn getagd door Boeklover en ik, ladyNina, vond het erg leuk om de vragen te beantwoorden!

1. Ben jij verslaafd aan boeken kopen?

Eerlijk gezegd, nee. Ik heb er simpelweg gewoon geen geld voor, als een 16-jarige VWO’er zonder bijbaantje. Gelukkig kan ik bijna alle boeken die ik wil lezen wel van de bieb lenen.

2. Wanneer koop je meestal boeken?

Meestal alleen op mijn verjaardag, als ik geld of een boekenbon heb gekregen. Ik kan dan ook nooit kiezen welk boek ik dan moet kopen. Soms koop ik ook wel eens speciaal een boek voor de zomervakantie, maar dan moet het echt een dik exemplaar zijn!

3. Hoeveel boeken koop je meestal per keer?

Eigenlijk maar één boek per keer.

4. Ga je meestal alleen boeken kopen, of met iemand samen?

Ik ga altijd alleen, omdat ik uren zoet kan zijn met het lezen van de alle achterflappen. Daar hebben mijn vriendinnen geen geduld voor, haha.

5. Wat trekt je aan in een boek?

Als er iets in het boek is wat ik niet weet, dan moet ik van mezelf door blijven lezen om erachter te komen wat het geheim is.

6. Is er een specifiek genre waar je meteen naartoe gaat in een boekwinkel?

Chicklits, I love them. Maar de laatste tijd lees ik ook steeds meer thrillers.

7. Koop je boeken liever nieuw, tweedehands of maakt het je niet uit?

Ik koop ze liever nieuw, maar omdat ik daar het geld niet voor heb, leen ik ze bij de bieb.

8. Hoeveel geef je gemiddeld uit aan boeken in de maand?

Eigenlijk niks dus, maar over een heel jaar zal het gemiddeld €1,50 zijn.

9. Heb je jezelf wel eens een boek-shopverbod opgelegd?

Hmm, eigenlijk heb ik die het hele jaar door, haha!

10. Hoe lang duurt het voordat je aan een boek begint nadat je hem hebt gekocht?

Als ik een boek heb gekocht, ga ik er meteen in lezen. Dan kan ik echt niet meer wachten.

11. Koop je liever meerdere voordelige, dunne boeken, of één duur, dik boek?

Ik koop het lieftst één dik boek, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik het boek helemaal te gek vind.

12. Heb je nog iets te zeggen over je boekverslaving?

Dat ik hoop later een hele grote boekenkast met de nieuwste boeken te hebben. Keep on dreaming…

13. Wie tag je?

Soraya van Sorayavindt.

4 thoughts on “Tag: Boeken kopen

  1. Haha, dat gevoel over die boekenkast heb ik ook wel. Maar je moet echt eens naar het boekenfestijn gaan, daar kan je voor 50 euro of zo toch al 10-15 boeken kopen, dan ben je al goed bezig! Ik zelf koop ook niet zoveel boeken en dan vooral voordelige boeken hoor. Ik win er af en toe eentje en soms krijg ik er eentje voor recensie en de rest is van de bieb!

  2. Ik ben het helemaal met je eens betreffende vraag twaalf, gelukkig ben ik al aardig op weg. 🙂 Het boekenfestijn is inderdaad een superleuke beurs om voordelig boeken te scoren. Ik ga morgen naar die in Eindhoven 🙂

Geef een reactie

