Recensie: Intouchables

Miljonair Philippe is aan een rolstoel gekluisterd. In hartje Parijs woont hij in een kast van een huis. Driss woont daar ver vandaan, in een van de grimmige voorsteden. Verdient de jonge Senegalees zijn geld niet met schimmige zaakjes, dan trekt hij wel een uitkering. Maar wie bijstand wil, moet solliciteren. Plotseling zit Driss met een echte baan opgescheept, als persoonlijke verzorger van Philippe. Met zijn tomeloze energie zet hij Philippe’s stijve huishouden binnen de kortste keren op z’n kop. Maar ook Driss’ leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

Vorige week zaterdag kwam ik moe maar voldaan uit m’n werk. Ik had erg lekker gewerkt en een heerlijk avondje niets stond in het verschiet. Te vroeg gejuicht: ‘We gaan gezellig met z’n allen film kijken.’ Zucht; m’n moeder weer met haar altijd leuke ideeën. Omdat mijn moeder het zo graag wilde plaatste ik mij dus op de bank en keek, onverwacht, met veel plezier naar Intouchables.

Vanaf de eerste scène keek ik met veel plezier naar deze film. Het verhaal zat erg goed en geloofwaardig in elkaar. En hoewel het eigenlijk een heel zielig verhaal is, zit er ontzettend veel humor in deze film. Echt mijn soort humor waardoor ik geregeld in een deuk lag. De lach van Driss is erg aanstekelijk en ik heb met tranen in mijn ogen krom gelegen van het lachen.

De acteurs speelden de verschillende karakters erg goed. De in eerste instantie wat saaie, chagrijnige Phillipe wordt erg goed gespeeld door François Cluzet. Phillipe is verlamd en het is natuurlijk moeilijk om dat geloofwaardig te spelen. Daarom is het extra knap hoe goed François Cluzet deze rol vertolkt. Driss is een ontzettend grappige jongeman met een treurige achtergrond. Het is enorm leuk om te zien hoe deze twee totaal verschillende karakters een ongelooflijk leuke tijd met elkaar doorbrengen.

Veel scènes werden goed bijgestaan door mooie pianomuziek. De muziek paste goed de sfeer van de muziek en sloot goed aan bij het verhaal. Nog een groot pluspunt dus van deze film, ik vind de muziek in een film altijd erg belangrijk. Muziek kan een film maken of breken en deze film heeft het helemaal gemaakt!

Ik ben uiteindelijk super blij met mijn moeders leuke idee om deze film te kijken. Ontzettend goed verhaal met veel humor: Heerlijk!

Titel: Intouchables
Regie: Olivier Nakache en Eric Toledano