Tag: Dit of Dat?

De LadyLibrary heeft nu weer een nieuw onderdeel. Vele boekenblogs en booktubers doen het al: Tags. Als eerste van de Lady’s zal ik de ‘Dit of Dat Tag’ doen. Lees snel verder en kijk wat ik zal kiezen.

Bron: weheartit.com

1. Audioboek of een echt boek?
Hoewel een audioboek ook vet kan zijn, vind ik een echt boek toch beter. Als ik ’s avonds een audioboek luister, val ik altijd in slaap en dat is stom want dan weet ik de volgende dag niet meer waar ik gebleven was.

2. Zachte of harde kaft?
Een zachte kaft leest niet lekker in bed. Dan valt het boek om als je op de ene bladzijde lees, als jullie snappen wat ik bedoel.

3. Fictie of non-fictie?
Dan kan ik de echte wereld eventjes vergeten en me verliezen in mijn eigen ‘boekenwereldje’.

4. Verzonnen of de echte wereld?
De echte wereld is waar alles gebeurd. Je moet toch realistisch blijven en er ook wat van maken in de echte wereld, ook al is deze niet zo cool als een verzonnen wereld!

5. Harry Potter of Twilight?
Ik ben zeker ook een [i]huge[/i] fan van Twilight. Maar Harry Potter is en blijft gewoon de beste serie ever! Hoe alles met elkaar in verband staat, vanaf het eerste deel al hints naar het einde toe en de schrijfstijl zorgt er gewoon voor dat ik elke keer weer gegrepen wordt door het bijzondere verhaal van Harry Potter.

6. Geleend of gekocht?
Dat ligt eraan, als het een super goed boek, dan wil ik het boek absoluut in mijn boekenkast hebben staan. Maar als het gewoon een leuk boek is, voor een keertje, dan haal ik hem gewoon uit de bieb.

7. Boekenwinkel of online?
Ik kan úren in de Bruna of, helemaal geweldig, een grote Selexyz winkel rondsnuffelen. Ook al koop ik niets, gewoon de magie van een boekenwinkel vind ik heerlijk!

8. Eenmalig boek of trilogie?
Als een verhaal geweldig goed is, dan wil ik er zoveel mogelijk over lezen. Hoe meer boeken, hoe beter!

9. Zwaar en dik of lief en kort?
Hmm, allebei niet. Ik houd niet zo van zware boeken, maar te lieve boeken vind ik ook niet leuk. Geef mij maar een leuk fantasy-boek!

10. Romantisch of actie?
Oei, deze is moeilijk. Ik denk dan tóch actie. Ja, ik houd niet zo van dat zoetsappige gedoe.

11. Lezen in een knusse omgeving of in de zon?
In de zon kan ik nooit goed lezen, dan zit ik alleen maar m’n ogen dicht te knijpen!

12. Warme chocolademelkof koffie?
Van koffie word ik altijd hyper en dan kan ik niet meer slapen, hoewel ik dan wel langer door kan lezen in bed. Maar nee, dan ben ik de volgende dag zo moe.

13. Eerst de recensie lezen of zelf beslissen?
Eerst de recensie op de LadyLibrary lezen, natuurlijk!

Ik ben heel erg benieuwd welke keuzes jullie zouden maken. Ik tag Danique E, Yara, Danique V en Tedje van Adorable Books.

Hebben jullie nog andere moeilijke keuzes voor mij? Laat het me weten in de comments en ik kies.

 

Geef een reactie

