Recensie: Bon Bini Beach – Suzanne Vermeer

Lilian en Dominique, twee Nederlandse studentes, gaan met vakantie naar Aruba waar de vader van Dominique een huisje heeft. Het belooft een geweldige tijd te worden, met veel feesten, luieren en shoppen. Maar niets is minder waar. Tijdens een heftige avond uitgaan, verliest Dominique haar vriendin uit het oog…

Als ze de volgende morgen met een kater wakker wordt, is Lilian nog steeds niet terug. Waarschijnlijk is ze met iemand meegegaan en Dominique wacht het rustig af. Pas als ze ’s avonds nog niets van Lilian heeft gehoord en steeds haar voicemail krijgt, begint Dominique zich echt zorgen te maken. Het lijkt erop dat Lilian is verdwenen…

Vorig jaar is de echte Suzanne Vermeer, Paul Goeken, overleden. Dit verhaal is na zijn overlijden uitgebracht en dus geschreven door iemand anders. Ik kan helaas niks zeggen over of dit een echte Suzanne Vermeer is, voor Bon Bini Beach heb ik geen boeken van haar/hem gelezen.

Daarom zal ik gelijk verder gaan met het boek zelf. En wat ben ik toch blij dat ze dit boek hebben geschreven! Het verhaal begint wel herkenbaar, de twee vriendinnen Lilian en Dominique gaan gezellig op vakantie in het huisje van de vader van Do. Ze hebben er verschrikkelijk veel zin in, lekker vier weken lang feesten, eten en vooral bruin worden!

Het is nog niet echt spannend, maar als Lilian na een paar avonden op Aruba verdwijnt, slaat de hele sfeer om. Vanaf dat moment kon ik Bon
Bini Beach echt niet meer wegleggen, ik moest en zou weten hoe het af zou lopen. Zou Lilian nog leven? Wie had dit op zijn geweten? En hoe lang zou het duren?
Het bleef gewoon boeiend tot aan het einde. Hints over de ontvoerder worden niet gegeven – of ik heb ze gemist. Pas op 20 bladzijdes voor het einde werd er duidelijk wat er was gebeurd. En ik had het, eerlijk waar, totaal niet verwacht.

Dominique en Lilian zijn twee leuk uitgewerkte personages. Natuurlijk lezen we meer over Dominique, maar als zij het dagboekje van Lilian
in handen krijgt komt daar opeens de hele geschiedenis van haar beste vriendin naar boven. Ze voelden bij mij aan als twee goede vriendinnen en het leek alsof ik vanaf een afstandje toekeek hoe het allemaal gebeurde. Het verhaal speelde zich als een film af in mijn hoofd.

De titel is simpel, het slaat namelijk op het resort waar Do en Lilian verblijven, maar heel erg aantrekkelijk. Bon Bini Beach is echt een perfect vakantieboek, maar ook leuk om gewoon thuis in de achtertuin te lezen. Het leest heerlijk weg en blijft tot aan het einde spannend.

Titel: Bon Bini Beach
Auteur: Suzanne Vermeer
Verschenen: juni 2012
Uitgever: A.W. Bruna
Pagina’s: 272
ISBN: 9044968580

Heb jij Bon Bini Beach gelezen? Vond je het boek beter of slechter dan een echte Suzanne Vermeer?

3 thoughts on “Recensie: Bon Bini Beach – Suzanne Vermeer

  1. Pingback: Recensie: Suzanne Vermeer - Bon Bini Beach | Ranking the Books

Geef een reactie

