Recensie: Kamer 16 – Maureen Johnson

Scarlett woont met haar ouders, twee zussen en broer in hun familiehotel in New York. De zomer belooft weinig goeds: terwijl haar vriendinnen hun vakantie in luxe, verre oorden doorbrengen, moet Scarlett bijspringen in het hotel. Voor haar vijftiende verjaardag krijgt ze volgens traditie de sleutel van een van de hotelkamers. Gasten die in deze kamer logeren, vallen voortaan onder haar hoede. Het wordt kamer 16, de meest chique kamer van Hopewell.

Voordat ik op vakantie ging, vroeg ik aan de Ladies van de Library of zij nog een tof boek wisten wat ik kon lezen in de vakantie. LadyImke raadde me onder andere Kamer 16 en het vervolg daarop, Love Street 13, aan. Ik vind Maureen Johnson echt een hele leuke schrijfster, ik heb de boeken 13 enveloppen en 1 rugzak en de laatste envelop ook in een ruk uitgelezen, dus dit boek beloofde veel goeds. Kamer 16 zou zeker meegaan op vakantie.

Gelijk op de eerste bladzijde is dit boek al heel erg leuk. Het verhaal is lekker vlot, niet zo langdradig als sommige boeken kunnen zijn. Het boek leest lekker weg en ik had hem dan ook binnen twee dagen uit. Mijn familieleden waren zo verbaast dat ik hem zo snel uit had, maar als je een goed boek zoals dit hebt, is dat helemaal niet moeilijk.

Scarlett is een erg leuk personage waarin ik me goed kan inleven. Ze is een normale, iets onzekere, tiener met grappige gedachten en beschrijvingen. Ze heeft een doodsaaie zomer voor de boeg waar ze een beetje tegenop ziet. Onverwacht wordt het toch een erg leuke en spannende zomer.

Maar mijn favoriete personage uit dit boek is toch mevrouw Amberson, een rijke, iets verwende, vrouw. Ze is ontzettend grappig, soms een beetje irritant, maar onder de dikke schil van verwendheid is ze toch erg lief. Terwijl Scarlett denkt dat ze alleen maar mevrouw Amersons slaafje is, is ze eigenlijk veel meer dan dat. Ze wordt een echte vriendin voor mevrouw Amberson en mevrouw Amberson is ook bereid Scarlett te helpen als dat nodig is.

Al met al een ontzettend leuk boek en door de flinke dosis liefde en romantiek een erg leuke chicklit.

Titel: Kamer 16
Auteur: Maureen Johnson
Verschenen: oktober 2008
Uitgever: Uitgeverij De Fontein
Pagina’s: 313
ISBN: 9789026125638
Bestel dit boek voor €14,95 op Cosmox.nl

Heb jij dit boek ook gelezen? Vond je het, net als mij, erg leuk of was het iets te veel chicklit voor jou?

 

One thought on “Recensie: Kamer 16 – Maureen Johnson

Geef een reactie

