Recensie: Sevenster – Alexandra Penrhyn Lowe

Eveline heeft maar één zorg deze zomer: een echt leuke jongen vinden met wie ze voor het eerst kan zoenen. Maar dan roept ze geesten op tijdens een feestje – tegen de waarschuwing van haar pleegmoeder in – en nu ziet ze plotseling dingen die andere mensen niet zien.

Doodsbang dat ze bezeten is door een kwade geest, probeert ze een manier te vinden om alles terug te draaien. Maar dan hoort ze van een waarzegster dat ze de eeuwenoude gave van De Wachters heeft – een gave die was afgeschermd, maar nu is wakker gemaakt. Een gave waardoor ze geesten en demonen kan zien.
En zij zien haar ook.

Eveline heeft maar één zorg deze zomer: in leven blijven.

Een boek vol geheimen, raadsels en spanningen, het ultieme boek om lekker mee op de bank te kruipen. Een boek dat vooral veel indruk op mij heeft gemaakt, op een positieve manier. En dat terwijl ik het niet zo snel uit zou kiezen in de boekhandel.

Eveline lijkt op het eerste gezicht een doodnormale tiener, ze zou zo mijn beste vriendin kunnen zijn. Een beetje verlegen, durft niet alles te zeggen en is bang voor haar eerste echte zoen. Maar Eveline heeft de gave van De Wachters en zodra ze daar achter komt, vertelt ze het haar vriendin Cleo. Samen gaan ze op onderzoek, ook al ziet Cleo de demonen die Eveline ziet niet. Ondertussen komen ze een hoop nieuwe mensen tegen en nemen ze af en toe de verkeerde beslissing. Maar spannend is het zeker!

Af en toe vind ik het jammer dat Eveline en haar vrienden ‘nog maar’ 14 jaar zijn, dat merk je vooral in de gesprekken die ze met elkaar hebben in het begin van het verhaal. Misschien dat een leeftijd van 16 beter was geweest, want naarmate het boek vordert voelt ze bij mij ook ouder dan ze werkelijk is. Ze is namelijk heel zelfstandig en doet dingen die denk ik niemand op een 14-jarige leeftijd zou doen.

Jammer genoeg wist ik ook niet precies waar het verhaal naar heen zou gaan, maar dat zal zeker komen omdat dit Deel 1 van de trilogie ‘De laatste Wachter’ is. Ik ben dus zeker benieuwd naar hoe dit gaat aflopen met Eveline, hoe ze met haar gave zal omgaan en wat ze nog allemaal te weten zal komen.

Ondanks dat is het echt een erg mooi geschreven verhaal. Het leest heel erg prettig, ik vind de schrijfstijl van Alexandra Penrhyn Lowe heel mooi. Ze beschrijft alles precies goed, nooit te veel of te weinig. Ik zag het zelfs steeds voor me hoe Eveline over de begraafplaats struinde. Sevenster is zeker een aanrader, zelfs als je – net als ik – normaal nooit boeken met paranormale verschijnselen lezen!

Titel: Sevenster
Auter: Alexandra Penrhyn Lowe
Verschenen: april 2012
Uitgever: A.W. Bruna
Pagina’s: 335
ISBN: 9400501021
Prijs: €18,95
Bestel op Cosmox.nl

Heb jij Sevenster al gelezen?

3 thoughts on “Recensie: Sevenster – Alexandra Penrhyn Lowe

  1. Pingback: Onze favorieten van 2012 | De Lady LibraryDe Lady Library

Geef een reactie

