Recensie: Joël – Carry Slee

De vier vriendinnen Eva, Luna, Nathalie en Fleur wonen in hetzelfde studentenhuis. Door een noodlottig ongeluk valt Luna uit het raam van haar kamer en is op slag dood. Maar is het wel een ongeluk? Eva heeft zo haar twijfels. Luna’s ex vriend Remco gedraagt zich vreemd en liegt tegen haar. Luna’s dood laat Eva niet meer los, terwijl haar vriendinnen des te meer genieten van het leven. Als Eva ook nog anonieme brieven in handen krijgt gericht aan Luna, wordt alles nog veel ingewikkelder.

Joël was een boek dat al lang op mijn to read-lijstje stond. Toen ik mijn eReader kreeg, kon ik al snel een digitale versie van Joël bemachtigen en kon ik hem dus eindelijk lezen. Ik bewaarde hem nog even voordat ik op vakantie ging, maar toen ik eenmaal begonnen was heb ik hem in één dag uitgelezen.

Joël is een erg leuk boek dat lekker weg leest. Carry Slee had me weer te pakken met haar leuke, vlotte schrijfstijl. Het verhaal zit goed in elkaar en het einde is zeer verrassend. Ook komt er een onderwerp in voor waar je niet vaak over leest: genderkinderen. Ik vond het erg leuk om een keer over dit onderwerp te lezen.

Er zaten in dit boek wel een paar intieme scènes in waarin nogal grof beschreven word hoe ‘het’ allemaal precies gebeurde. Dit vond ik erg jammer, maar het is immers wel een Young Adult boek en geen kinderboek. Daarom is het ook wel logisch dat er wat intieme scènes in voorkomen, maar ik vond wel dat Carry Slee het wel heel grof beschreef allemaal.

Al met al vond ik het toch een erg leuk boek en had ik hem dus in een zucht uit. Het onderwerp genderkinderen sprak mij erg aan en over de grove stukjes moet je toch maar snel heenlezen.

Titel: Joël
Auteur: Carry Slee
Verschenen: juni
2011
Uitgever: Carry Slee
Pagina’s: 252
ISBN: 9789049924881
Bestel Joël voor €10,- op Cosmox.nl

Heb jij dit boek ook al gelezen? Of ben je dat nog van plan? Wat vond jij van de grove stukken? Laat het ons weten bij de comments!

 

4 thoughts on “Recensie: Joël – Carry Slee

  1. Ik ben het zeker van plan om te gaan lezen. Mijn moeder heeft het boek onlangs gekocht en op het moment leest mijn broertje het, wanneer hij klaar is mag het boek een tijdje bij mij komen logeren 😛

  2. Ik vond het echt een geweldig boek, ik wilde het per se helemaal tot het einde lezen omdat ik wilde weten wie nou die brieven schreef. Toen ik er achter kwam, wie het was, schrok ik, was ik verbaasd. En dat vond ik echt super! Ik raad dit boek IEDEREEN aan!

Geef een reactie

