Bookshelf Tour

Als echte boekenfanaat ken je het misschien wel, die ene schrijfster of die ene serie die zoveel beter zijn dan de rest. Die boeken die je gewoon móet hebben. Ik ken het zelf in elk geval wel, want onderhand staat mijn halve kast vol met boeken! Benieuwd naar welke boeken ik het kopen echt waard vond? Lees dan verder!

Boeken, we houden er allemaal van toch? Ik kan in elk geval niet zonder. De eerste boeken die ik echt een tweede keer wilde lezen waren de Harry Potter boeken. Naar mijn mening boeken die iedereen toch wel zou moeten hebben gelezen, en die ook zeker onmisbaar zijn in je boekenkast. Toen het laatste Harry Potter boek uitkwam, Harry Potter en de Relieken van de Dood, was ik zelf nog niet echt met fantasy boeken bezig. Het was in 2007, en in die tijd las ik nog boeken die in het genre van de Hoe Overleef Ik..- serie lagen. Maar al snel nadat mijn moeder het laatste boek in huis haalde begon ik met de serie, en eigenlijk ben ik er niet meer mee gestopt. De boeken blijven me elke keer weer fascineren, zelfs nu nog, nadat ik Harry Potter en de Relieken van de Dood toch wel iets van 15 keer gelezen heb! Het is toch zeker wel mijn all time favorite, en ik moet ze snel weer eens gaan lezen.

 Een andere serie die me bij het fantasy genre bracht was de Twilight serie. Ik ben er nu geen fan meer van, maar een tijdje is dat heel anders geweest. Een maand voordat Morgenrood uitkwam heb ik Eclips uitgelezen, en eigenlijk wist ik niet echt wat ik moest doen totdat Morgenrood uitkwam. Daarom heb ik Eclips dus nog een keer, en nog een  keer.. en nóg een keer gelezen! In één maand tijd heb ik hem waarschijnlijk zo’n 10 keer gelezen. Het is nu echt al een tijd geleden dat ik mijn Twilight boeken heb aangeraakt, maar toch wil ik ze niet wegdoen. Op de een of andere manier is die serie toch best speciaal voor me. Misschien moet ik ze toch maar weer een keer gaan lezen.. Mm.

En dan mijn favoriete serie! De het Huis van de Nacht boeken. Ik ken de serie pas 1,5 jaar, maar dit is toch een van mijn meest gelezen series! Het eerste boek, Verkozen, kwam ik toevallig in de winkel tegen, en daarna kon ik niet meer stoppen met lezen. Nog geen week later was ik alweer op zoek naar Verraden, het volgende deel. Mijn liefde voor deze serie is eigenlijk alleen maar meer gegroeid. Op een gegeven moment zou het nog twee maanden duren totdat de volgende vertaling in de winkel zou liggen. Nou, twee maanden kon ik echt niet wachten hoor! En omdat ik gewoon echt niet kon wachten, kocht ik het volgende boek in het Engels. Inmiddels heb ik ook alle boeken in het Engels uitgelezen, en kan ik echt niet wachten tot het volgende boek op 16 oktober uitkomt.. Nog maar een paar weekjes!

Nog zo’n serie waar ik echt iets mee heb is de Sookie Stackhouse serie. Ik heb de boeken leren kennen nadat ik de op de boeken gebaseerde serie, True Blood, heb gezien. Het duurde nog een paar maanden tot het volgende seizoen kwam, en in die tijd heb ik een aantal boeken gelezen. Elke keer duurde het weer even voordat de volgende vertaling uit was, waardoor ik mijn interesse voor de serie een beetje verloor. Ik heb zo’n beetje elk boek die er tot nu toe in het Nederlands is iets van 5 keer gelezen, maar eigenlijk kan ik gewoon niet meer wachten op het volgende deel.

En als laatste de The Vampire Diaries boeken. Het is echt al een hele tijd geleden dat ik aan deze boeken begonnen ben, nog heel wat eerder dan ik begonnen ben met de tv-serie kijken. De eerste boeken vond ik niet echt geweldig, ze waren soms erg ingewikkeld en ik ben zelf gewend dat de schrijfstijl gedetailleerder is en vanuit de ik-persoon komt. Een half jaar na het eerste boek zag ik het tweede boek in de winkel liggen, en kon ik mezelf er niet van weerhouden om hem toch te kopen. Na het tweede boek ben ik ook de volgende boeken gaan lezen, en ze zijn alleen maar beter en beter geworden! Mijn favoriet is nog altijd het 4e boek, Schaduwzielen. Het eerste boek heb ik maar 2 keer gelezen, en ik denk niet dat ik hem nog vaker zal gaan lezen. De latere boeken wil ik zéker nog een keer lezen!

En, hebben jullie nog boeken die je écht in huis moet hebben, waar jullie echt niet zonder kunnen?

2 thoughts on “Bookshelf Tour

Geef een reactie

