Recensie: Warrior

Twee broers, ex-marinier Tommy en voormalig MMA-vechter Brendan, hebben al jaren geen contact meer. Dat verandert als ze beide besluiten mee te doen aan het grootste MMA toernooi in de geschiedenis. Met ieder hun eigen drijfveren spelen ze het gevecht van hun leven. Ex-marinier Tommy besluit na veertien jaar terug te keren naar de plek waar hij is opgegroeid. Met hulp van zijn vader traint hij voor een het MMA toernooi. Hij vecht vrij eenvoudig zijn weg door het toernooi. Zijn broer Brendan, die na zijn vechtcarrière leraar is geworden, besluit vanwege het enorme geldbedrag dat te winnen is ook mee te doen. Wanhopig staat hij in de ring om zijn gezin te redden van een financiële ondergang. Tijden het toernooi worden de broers met elkaar geconfronteerd en volgt er een bloedstollend gevecht. Hoever gaan ze om te winnen?

Mijn broer vertelde me laatst dat hij zó’n vette film had gezien. ‘Hij is nog beter dan The Gladiator!’ Toen hij vertelde dat het een vechtfilm was, haakte ik eigenlijk gelijk al af. Toch heb ik deze film nog een kans gegeven en hem in de auto naar huis vanuit Spanje gekeken. En wat een gave film is dit, zeg! Er wordt inderdaad veel in gevochten, dat kan een minpunt zijn als je niet van vechten houd. Maar ik vond de vechtscènes eigenlijk echt heel vet. De scènes waren prachtig opgenomen en waren ook heel realistisch. De sfeer die tijdens er tijdens een gevecht hing was geweldig. Ik kreeg er zelfs een beetje kippenvel van!

Wat deze film helemaal gaaf maakt is het achtergrondverhaal. Het was niet zomaar een vechtfilm, het was een film met een verhaal. Twee broers die meedoen aan hetzelfde toernooi omdat het moet, niet omdat ze ‘even’ zin hebben om te vechten. Door de film heen word langzaam de spanning opgebouwd tot de denderende slotscène. Tijdens het laatste gedeelte zat ik op het puntje van m’n stoel door de intensiteit van deze film. De film grijpt je vast en je wordt helemaal opgezogen door het verhaal.

Als je wel van een beetje actie houd en niet bang ben voor een heftig gevecht is deze film echt iets voor jou. En door het mooie verhaal houd deze film je nog lang in zijn greep.

Titel: Warrior
Regie: Gavin O’Connor