Recensie: The Lucky One

Sergeant Logan Thibault (Efron) keert terug naar Amerika na zijn derde missie in Irak. Bij zich draagt hij een gevonden foto, waaraan hij naar zijn idee, zijn leven te danken heeft. Op die foto staat een onbekende vrouw (Schilling). Hij besluit naar haar op zoek te gaan. Als hij haar gevonden heeft, gaat hij voor haar werken in het familiebedrijf. Ondanks dat ze hem in eerste instantie wantrouwt en nogal wat privéproblemen heeft, ontstaat er
een romance tussen de twee. Logan hoopt dat Beth meer is dan alleen zijn beschermengel.

The Lucky One is gebaseerd op de bestseller van Nicholas Sparks. Dit boek heb ik zelf nooit gelezen, maar toen ik de film trailer zag wist ik meteen dat ik deze film wou zien. Het was dan ook een aangename verassing dat de film in het vliegtuig te zien was. Het is misschien een raar idee dat een soldaat na het vinden van een foto vanuit Colorado naar een plaatsje weet ik veel waar gaat lopen. Ja inderdaad, lopen. De vrouw op de foto is Beth. Ze heeft een eigen honden opvanghuis, een zoontje en een ‘vervelende’ ex. De enige reden dat ze ooit met hem getrouwd was, was omdat ze zwanger raakte toen ze nog in haar laatste jaar van school zat. Keith, de ex, dreigt Ben (hun kind) van haar af te pakken als ze langer met Logan omgaat. Dit vond ik wel erg ver gaan. Vooral omdat Keith geen enkele reden had om Logan te haten, maar waarschijnlijk kon hij het gewoon niet aanzien dat Logan en Beth langzaam op elkaar verliefd werden. Logan duikt dus plotseling op bij Beth’s huis, maar over de gevonden foto zegt hij niets. De foto heeft een grote emotionele waarde voor Beth. Eigenlijk is het best apart dat hij er niets over zegt, want dat is nou precies de reden dat hij naar haar ging. Dat hij er dus zo lang mee wachtte was wel raar. Het verhaal werd er niet minder om. Het zoontje van vond ik een erg leuk karakter. Keith wilde hem veranderen in de perfecte zoon, maar Beth vond dat hij zijn eigen interesses moest nagaan. Het idee van jezelf blijven no matter what vond ik erg mooi.Hoe het uiteindelijk afloopt met de foto en het gehele verhaal ga ik natuurlijk niet verklappen. Ook was het geen straf om naar Zac Efron te kijken. Hij was ook een van de redenen dat ik deze film wilde zien.

Titel: The Lucky One
Regie: Scott Hicks
Verschenen: 12 april 2012