De Beste Lachfilms

De Beste … films is een nieuwe rubriek op De Lady Library. Zo af en toe zullen wij onze favoriete huil-, lach- of zwijmelfilms plaatsen. Vandaag beginnen we met de lachfilms, dus lees zeker verder voor gegarandeerde humor!

Een film die ik laatste op tv heb gezien: Meet Dave. Sjonge jonge, ik heb me helemaal dood gelachen. In tijden heb ik niet zó om een film moeten lachen. Deze film was gewoon zo grappig omdat Eddie Murphy erin speelt. Eerlijk: hij is echt mijn favoriete acteur. Deze film gaat over een ruimteschip in de vorm van een mens, dat landt op de aarde om onderzoek te doen en met het doel de oceaan leeg te zuigen in een bal. Dave (Eddie Murphy) moet ervoor zorgen dat deze speciale bal in het water terecht komt. Maar wanneer hij op de aarde geland is, loopt het toch iets anders dan verwacht. De humor die in deze film verwerkt zit is best flauw, maar ik kon niet stoppen met lachen.

Vaak als een film grappig is, dan is het wel leuk, maar niet zó leuk dat ik hardop moet lachen. Dus eigenlijk zijn de enige films waar ik écht bij moet lachen, de dvd’s van caberatiers. Dat zijn natuurlijk eigenlijk geen films, maar ik doe gewoon alsof ze dat wel zijn. Ik vind Ronald Goedemondt echt extreem grappig in zijn show ‘Spek’. Met zijn geweldig leuke brabantse accent maakt hij mij aan het lachen met de meest hilarisch grappen. Mijn broer kan hem ook goed nadoen, dus ik lig regelmatig nog stuk om de nagespeelde grappen van mijn broer. Enorm leuk!

Ik heb een beetje hetzelfde als Annemiek. Ik ga ook niet snel luidop lachen bij films. Voor mij zijn een aantal van dat soort films Easy A en Monty Python: the Holy Grail. Easy A is een heel recente chickflick die me heeft laten gieren van het lachen. Monty Python: the Holy Grail is dan weer iets helemaal anders. Het is een van de films die de programmamakers van Monty Python’s Flying Circus hebben gemaakt en hij zit vol met absurde humor. En ik, een groot liefhebber van Britse humor, kan deze film gewoon niet uit mijn beste lachfilms-lijstje halen!

Als beste lachfilm heb ik de recente film 21 Jump Street gekozen. Ik keek deze film in het vliegtuig, tegelijkertijd met mijn moeder. Ik heb echt helemaal dubbel gelegen en het zal me niets verbazen als mensen in het vliegtuig ons tweeën raar aan hebben gekeken. De hele vakantie heb ik tegen mijn broertje gezegt dat hij de film op de terugweg moest kijken. Dat deed hij, en ik moest de tweede keer alweer hartstikke veel lachen. En ik keek nog wel zonder geluid. Ik moet toegeven dat de verhaallijn niet heel goed was, maar dat vergat ik helemaal doordat ik zo veel moest lachen!

Ik kijk meestal geen echte lachfilms, dus ik heb eens goed na moeten denken. Opeens wist ik het. Mr. Bean! Daar heb ik vroeger zo hard om moeten lachen, zijn humor is gewoon geniaal. Eerlijk gezegd, als ik die filmpjes nu weer bekijk, lig ik weer dubbel van het lachen. Rowan Atkinson speelt het gewoon super.

Wat is jouw favoriete lachfilm?

2 thoughts on “De Beste Lachfilms

  1. Pingback: Onze favorieten van 2012 | De Lady LibraryDe Lady Library

Geef een reactie

