Recensie: Wings – Aprilynne Pike

De vijftienjarige Laurel woont op het platteland bij haar hippie-ouders, die haar uit overtuiging zelf onderwijzen. Wanneer ze naar de stad verhuist om naar de middelbare school te gaan, vergt dit een serieuze aanpassing. Ze mist haar thuis enorm, al lukt het aardig op school en raakt ze goed bevriend met David, een knappe jongen uit haar klas die haar steunt en begrijpt. Tot Laurel merkt dat ze – letterlijk – vleugels krijgt. Ze durft haar ouders niet in vertrouwen te nemen en gaat samen met David op zoek naar haar afkomst. Zo komt ze te weten dat ze een vondelingetje was. Haar wereld wordt helemaal dooreengeschud wanneer ze op een dag op weg naar huis de elf Tamani ontmoet.


Ik was al veel langer van plan om dit boek te lezen, maar voor mijn laatste bibliotheekbezoek is dat dus niet gebeurd. Daardoor had ik dus redelijk hoge verwachtingen van dit boek, en ik kan wel zeggen dat deze goed zijn ingelost. Het verhaal steekt heel mooi in elkaar en ook is het elfenrijk prachtig uitgedacht. Ik hou sowieso veel van fantasy en elfen, maar dit boek heeft me echt verrast. Wat ik leuk vind aan dit boek is dat het vanuit een heel ander standpunt is geschreven dan andere boeken met elfen als onderwerp.
Zodra ik met dit boek begon kon ik niet meer stoppen. Ik verslond het boek gewoon omdat ik ervan hou om over andere werelden te lezen en kon dan ook niet wachten tot er meer over de elfenwereld werd verteld. Dat is tegelijk ook een jammer deel van het boek. Er is best weinig informatie over hoe de samenleving van de elfen is, wat me erg teleurstelde. Maar misschien is dat ook gedaan om de lezers de volgende delen – Spells, Illusions en Destined – te laten lezen. Dat ga ik in ieder geval doen.
Ik vond de personages heel leuk, vooral de ondeugende Tamani dan. Wat me aan de nevenpersonages (dus niet Laurel) opviel, is dat ze heel erg op de personages uit Twilight lijken. Voor mij is Laurel is een personage waarin ik me heel goed kan inleven, alleen stoorde ik me soms aan de keuzes die ze maakte.
Als ik nog een punt moet aanduiden dat ik minder vond, is dat het verhaal traag op gang komt. Ook had ik op de een of andere manier meer verwacht van het hoogtepunt. Het ging allemaal zo makkelijk. Voor mij had er meer spanning ingemogen.

Maar dat is natuurlijk mijn mening, de jouwe kan misschien heel anders zijn. Laat gerust je mening achter!

Titel: Wings
Auteur: Aprilynne Pike
Uitgever: Manteau jeugd
Pagina’s: 312 pagina’s
Verschenen: 2010
ISBN: 9789022325056

 

 

 

5 thoughts on “Recensie: Wings – Aprilynne Pike

  1. Het is werkelijk een prachtig boek! Ik kan me ook heel goed inleven in Laurel. In deel 2 van het boek, Spells, word ook wat meer verteld over de elfensamenleving. De andere delen moet ik nog lezen, maar ik vind het echt aanraders!

  2. Ik heb alle boeken vorige week nog gelezen. Ik vind ze fantastisch! Er is inderdaad niet veel spanning, maar de liefde en de hartverscheurende keuzes die Laurel moet maken, maken dat helemaal goed.

Geef een reactie

