Recensie: 21 Jump Street

In de actiekomedie 21 jump street zijn Schmidt en Jenko helemaal klaar met hun puberbestaan. Ze sluiten zich aan bij de politie en bij de geheime eenheid ‘Jump Street’ en gebruiken hun jeugdige verschijning om undercover te gaan bij een lokale middelbare school. Als ze hun wapens en badges inruilen voor rugzakken, riskeren Schmidt en Jenko hun levens om een gewelddadige en gevaarlijke drugsbende op te sporen. Maar ze komen erachter dat de middelbare school in niets meer hetzelfde is dan hoe ze het enkele jaren geleden hebben achtergelaten. En ook hadden ze niet verwacht dat ze opnieuw geconfronteerd zouden worden met de terreur en de onrust en onzekerheid die de tienerjaren met zich mee brengen.

Van de week heb ik 21 Jump Street gekeken, Channing Tatum speelt in deze film en na de trailer gezien te hebben wilde ik deze film graag kijken. Zo gezegd zo gedaan, ik keek deze film via het internet. Ik moet eerlijk bekennen dat hij me een beetje tegen viel. Het was dat ik 109 minuten mocht kijken naar Channing Tatum’s mooie gezicht, maar ik denk dat als hij er niet in had gezeten ik hem halverwege uit had gezet. Het verhaal was eigenlijk heel erg onrealistisch en nét niet grappig genoeg, veel flauwe grappen. Ik denk dat het mannenhumor was, die ik niet grappig vind. Maar ik denk dat bijvoorbeeld mijn broer wel helemaal dubbel had gelegen om deze film. Het is nou ook weer niet zo dat het een barslechte film was, de acteurs speelden gewoon goed en ook de muziek paste goed bij de sfeer van de film, het is alleen niet dé film voor mij.
Al met al best een aardige film, als je van flauwe mannenhumor houdt!

Titel: 21 Jump Street
Regie: Phil Lord, Chris Miller