Recensie: How I Met Your Mother (Serie)

De serie draait om Ted die in het jaar 2030 zijn zoon en dochter vertelt over gebeurtenissen die uiteindelijk leidden tot zijn ontmoeting met hun moeder. Zijn verhaal begint in het jaar 2005. Het verhaal begint bij Ted. Hij is een 27-jarige architect die samenwoont met zijn twee beste vrienden van de Wesleyan University, rechtenstudent Marshall Eriksen en kleuterjuf Lily Aldrin. Marshall en Lili vormen dan bijna negen jaar een stel. Hun verloving is de oorzaak ervan dat Ted gaat nadenken over het huwelijk en het vinden van zijn soulmate. Dit tot afschuw van zijn vriend Barney Stinson, een onverbeterlijke rokkenjager met een niet nader genoemde baan in het bedrijfsleven. Ted begint op dat moment de zoektocht naar zijn ultieme soulmate. Hij maakt kennis met de ambitieuze jonge TV-reporter Robin Scherbatsky, wanneer hij met Barney het spel Have you met Ted? speelt. Ted valt meteen voor haar, maar is de liefde ook wederzijds?

Mijn beste vriendin zei laatst tegen mij: ‘Annemiek, Annemiek! Je móet echt How I Met Your Mother gaan kijken, het is zo’n geweldige serie!’ Eerst dacht ik: Nah, lijkt me niet zo. Maar op een avond verveelde ik me een beetje en ik ging toch maar beginnen met kijken.
En, oh, oh, oh, wat is dit een leuke serie zeg! Echt heel erg grappig met veel grappige uitspraken. Ik moet toegeven, het begint een beetje saai maar daarna wordt het echt steeds leuker. Er zitten heel veel inside-jokes in die steeds terugkomen. Ondertussen heb ik op school ook steeds diezelfde inside-jokes met mijn vriendin. Een geweldig grappige serie met een stroef begin. Heerlijk voor een relaxte zondagmiddag waarin je onderuitgezakt een filmpje wilt kijken zonder te veel gedoe erin. Ik ben nu bij seizoen 3 van de 7 dus ik kan heel de zomer lang nog lekker veel kijken!
De serie ligt op dit moment, volgensmij, stil op de Nederlandse televisie. Er zijn nu 7 seizoenen, maar de producers hebben beloofd dat er nog een 8e seizoen aankomt. Je kan deze serie, zonder ondertitels, hier kijken.

Titel: How I Met Your Mother
Productie: Carter Bays, Pamela Fryman, Rob Greenberg, Eileen Heisler, DeAnn Heline, Craig Thomas
Seizoenen: 7