Mooiste quotes

Iedereen heeft wel een favoriete quote uit een prachtige film of spannend boek. Ook de recensenten van De Lady Library hebben hun favorieten die we graag met jullie willen delen!

ladyAnnemiek:

“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”

door Albus Dumbledore

Ik weet niet waarom, maar ik vind ik gewoon mooi. Ook al heb je een moeilijk tijd, je kan altijd proberen het ‘licht’ aan te doen en er het beste van te maken.

“You’re waiting for a train, a train that will take you far away. You know where you hope this train will take you, but you don’t know for sure. But it doesn’t matter. How can it not matter to you where that train will take you? Because we’ll be together.”

Inception

Deze heeft niet heel erg een betekenis voor mij. Maar de manier waarop het wordt gezegd, met de muziek op de achtergrond is gewoon zo mysterieus, mooi en romantisch. Ik houd van deze quote!

ladyElisa:

“It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities.”

door Albus Dumbledore, Harry Potter and the Chamber of Secrets

“In dreams, we enter a world that’s entirely our own.”

door Albus Dumbledore, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

“Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it.”

door Albus Dumbledore, Harry Potter and the Goblet of Fire

“It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.”

door Albus Dumbledore, Harry Potter and the Half-Blood Prince

ladyLuna:

“There is no such thing as an unwritten life, only a badly written one.”

door Penelope, The Brothers Bloom

Dit vind ik een prachtige quote, maar je moet er de film voor gezien hebben om hem te begrijpen zoals hij bedoelt wordt. De film ben ik intussen helemaal vergeten, maar deze quote blijft me toch bij.

“You jump, I jump, right?”

door Rose DeWitt Bukater, Titanic

Dit spreekt voor zich. De liefde tussen Rose en Jack wordt helemaal weerspiegeld door deze quote.

“To hurt is as human as to breathe.”

door Albus Dumbledore, the Tales of Beedle the Bard

Een erge waarheid zit in deze quote, en dat spreekt me zo aan.

“I won’t close my eyes… As my last act of defiance, I will stare her down as long as I can see…I will not cry out, I will die, in my own small way, undefeated.”

door Katniss Everdeen, the Hunger Games

Het verzet van Katniss wanneer de naderende dood haar te pakken krijgt. Donkere quotes doen altijd iets met mij, ik hou van donkere dingen.

ladyNina:

“But for now, let me say – without hope or agenda, just because it’s Christmas and at Christmas you tell the truth – to me, you are perfect. And my wasted heart will love you. Until you look like this (picture of a mummy). Merry Christmas.”

door Mark (Andrew Lincoln) – Love Actually

Het is gewoon zo eerlijk en mooi om te zien hoe Mark bij Juliet voor de deur staat en deze zinnen op papier heeft geschreven, terwijl Peter (Chiwetel Ejiofor), beste vriend van Mark en getrouwd met Juliet, binnen op de bank tv zit te kijken en niks merkt.

Heb jij ook een favoriete quote?

Geef een reactie

